ورود به سایت
صفحه اصلی
اخبار
سینمای ایران
سرمقاله
پیش درآمد
روايت
اکران
کشمکش (نقد)
از زبان فیلمنامه نویس
فیلمنامه کوتاه
رو در رو
معرفی کتاب
بن مایه
صحنه کوچک
سینما/ادبیات
نقطه دید
به یاد
سینمای جهان
سیناپس
کشمکش (نقد)
از زبان فیلمنامه نویس
کارگاه فیلمنامه
مکاشفات
بن مایه
نقطه دید
تجربه های پراکنده
سینما/ادبیات
به یاد
پرونده
فیلمنامه
دراماتورژی فیلمنامه
آرشیو شمارگان
تماس با ما
شناسنامه
قوانین و مقررات
جستجو
جستجو
سینمای ایران
سینمای ایران
از زبان فیلمنامه نویس
گفتوگو با بابک خواجه پاشا، فیلمنامهنویس و کارگردان «در آغوش درخت»
نویسنده : سمیه نجفی خاتون
در تابستانی که گذشت، فیلم در آغوش درخت دومین فیلمی بود که با...
کشمکش (نقد)
ایده در فیلمنامه «در آغوش درخت»
نویسنده : ریحانه عابدنیا
زنی که فوبیای فاصله دارد، مجبور است برای نجات فرزندانش با ای...
کشمکش (نقد)
نگاهی به فیلم «روزی روزگاری آبادان» از منظر ساختار دراماتیک
نویسنده : مازیار وکیلی
فیلمنامههای سینمای ما مدتهاست در بدیهیات مشکل دا...
کشمکش (نقد)
بررسی عناصر تریلر در فیلمنامه «قلب رقه»
نویسنده : محمدرضا نعمتی
چنانچه بنا باشد رسالت فیلمنامهای مانند قلب رقه- ...
کشمکش (نقد)
عنصر غافلگیری در فیلمنامه «یادگار جنوب»
نویسنده : محمد قربانی
پیش از پرداختن به فیلمنامه یادگار جنوب، لازم است بهاخت...
کشمکش (نقد)
عنصر کشمکش در فیلمنامه «در آغوش درخت»
نویسنده : پویا هاشمپور
فیلمنامه در آغوش درخت را میتوان یکی از آثاری نامید که ...
اکران
در آغوش درخت
نویسنده : فیلم نگار
فیلمنامهنویس: بابک خواجهپاشا کارگردان: بابک ...
اکران
روزی روزگاری آبادان
نویسنده : فیلم نگار
فیلمنامهنویس و کارگردان: حمیدرضا آذرنگ مدیر فیلم&zw...
اکران
قلب رقه
نویسنده : فیلم نگار
فیلمنامهنویس و کارگردان: خیرالله تقیانیپور مد...
اکران
یادگار جنوب
نویسنده : فیلم نگار
فیلمنامهنویسان و کارگردانان: حسین امیری دوماری، پدرام ...
سرمقاله
تربیت و درام ۱
نویسنده : نصرتالله تابش
نوستالژیا بیش از 60 سال پیش، کودکی 9 یا 10 ساله دبستانی ب...
کشمکش (نقد)
الگوهای بسط و گسست روایی در فیلمنامه سریال «در انتهای شب»
نویسنده : محمدجواد فراهانی
محمد شهبا و مانیا محسنی در کتابشان با عنوان الگوهای بسط فیلم...
کشمکش (نقد)
خلق تنش در فیلمنامه «در انتهای شب»
نویسنده : بهمن شیرمحمد
نیروی محرک هر داستانی با هر شیوه روایتی را باید درون و برون ...
کشمکش (نقد)
سیر تحول شخصیتها در سریال «در انتهای شب»
نویسنده : حسین جوانی
زن و شوهری تصمیم میگیرند از هم جدا شوند. در ظاهر همه چ...
کشمکش (نقد)
تحلیل مؤلفههای روایی در فیلمنامه «مصائب شیرین۲»
نویسنده : سمیه خاتونی
علیرضا داوودنژاد پس از نگارش 35 فیلمنامه و کارگر...
کشمکش (نقد)
«مصائب شیرین۲» از منظر ساختار دراماتیک
نویسنده : مازیار وکیلی
بدون شک علیرضا داوودنژاد یکی از بهترین و موفقترین نویس...
کشمکش (نقد)
بررسی کهنالگوی بازگشت در فیلمنامه «مصائب شیرین۲»
نویسنده : محمد قربانی
روایت یک داستان کهنالگویی با توجه به جهانبینی، د...
اکران
طرح فیلمنامه «در انتهای شب»
نویسنده : سمیه خاتونی
«در انتهای شب» سریال نمایش خانگی ایرانی اس...
اکران
مصائب شیرین 2
نویسنده : فیلم نگار
فیلمنامهنویس و کارگردان: علیرضا داوودنژاد مدیر فیلم...
از زبان فیلمنامه نویس
گفتوگو با داریوش یاری، فیلمنامهنویس و کارگردان «شور عاشقی»
نویسنده : محمدرضا نعمتی
به دلیل موضوع و ژانری که فیلمنامه شور عاشقی در آن به نگارش د...
نمایش بیشتر