سینمای ایران

از زبان فیلمنامه نویس

گفت‌وگو با بابک خواجه پاشا، فیلمنامه‌نویس و کارگردان «در آغوش درخت»

نویسنده : سمیه نجفی خاتون
در تابستانی که گذشت، فیلم در آغوش درخت دومین فیلمی بود که با...
کشمکش (نقد)

ایده در فیلمنامه­ «در آغوش درخت»

نویسنده : ریحانه عابدنیا
زنی که فوبیای فاصله دارد، مجبور است برای نجات فرزندانش با ای...
کشمکش (نقد)

نگاهی به فیلم «روزی روزگاری آبادان» از منظر ساختار دراماتیک

نویسنده : مازیار وکیلی
فیلمنامه‌های سینمای ما مدت‌هاست در بدیهیات مشکل دا...
کشمکش (نقد)

بررسی عناصر تریلر در فیلمنامه «قلب رقه»

نویسنده : محمدرضا نعمتی
چنان‌چه بنا باشد رسالت فیلمنامه‌ای مانند قلب رقه- ...
کشمکش (نقد)

عنصر غافل‌گیری در فیلمنامه «یادگار جنوب»

نویسنده : محمد قربانی
پیش از پرداختن به فیلمنامه یادگار جنوب، لازم است به‌اخت...
کشمکش (نقد)

عنصر کشمکش در فیلمنامه «در آغوش درخت»

نویسنده : پویا هاشم‌پور
فیلمنامه در آغوش درخت را می‌توان یکی از آثاری نامید که ...
اکران

در آغوش درخت

نویسنده : فیلم نگار
فیلمنامه‌نویس: بابک خواجه‌پاشا کارگردان: بابک ...
اکران

روزی روزگاری آبادان

نویسنده : فیلم نگار
فیلمنامه‌نویس و کارگردان: حمیدرضا آذرنگ مدیر فیلم&zw...
اکران

قلب رقه

نویسنده : فیلم نگار
فیلمنامه‌نویس و کارگردان: خیرالله تقیانی‌پور مد...
اکران

یادگار جنوب

نویسنده : فیلم نگار
فیلمنامه‌نویسان و کارگردانان: حسین امیری دوماری، پدرام ...
سرمقاله

تربیت و درام ۱

نویسنده : نصرت‌الله تابش
نوستالژیا بیش از 60 سال پیش، کودکی 9 یا 10 ساله دبستانی ب...
کشمکش (نقد)

الگوهای بسط و گسست روایی در فیلمنامه سریال «در انتهای شب»

نویسنده : محمدجواد فراهانی
محمد شهبا و مانیا محسنی در کتابشان با عنوان الگوهای بسط فیلم...
کشمکش (نقد)

خلق تنش در فیلمنامه «در انتهای شب»

نویسنده : بهمن شیرمحمد
نیروی محرک هر داستانی با هر شیوه روایتی را باید درون و برون ...
کشمکش (نقد)

سیر تحول شخصیت‌ها در سریال «در انتهای شب»

نویسنده : حسین جوانی
زن و شوهری تصمیم می‌گیرند از هم جدا شوند. در ظاهر همه چ...
کشمکش (نقد)

تحلیل مؤلفه‌های روایی در فیلمنامه «مصائب شیرین۲»

نویسنده : سمیه خاتونی
علیرضا داوود‌‌نژاد پس از نگارش 35 فیلمنامه و کارگر...
کشمکش (نقد)

«مصائب شیرین۲» از منظر ساختار دراماتیک

نویسنده : مازیار وکیلی
بدون شک علیرضا داوودنژاد یکی از بهترین و موفق‌ترین نویس...
کشمکش (نقد)

بررسی کهن‌الگوی بازگشت در فیلمنامه «مصائب شیرین۲»

نویسنده : محمد قربانی
روایت یک داستان کهن‌الگویی با توجه به جهان‌بینی، د...
اکران

طرح فیلمنامه «در انتهای ‌شب»

نویسنده : سمیه خاتونی
«در انتهای ‌شب» سریال نمایش خانگی ایرانی اس...
اکران

مصائب شیرین 2

نویسنده : فیلم نگار
فیلمنامه‌نویس و کارگردان: علیرضا داوودنژاد مدیر فیلم...
از زبان فیلمنامه نویس

گفت‌وگو با داریوش یاری، فیلمنامه‌نویس و کارگردان «شور عاشقی»

نویسنده : محمدرضا نعمتی
به دلیل موضوع و ژانری که فیلمنامه شور عاشقی در آن به نگارش د...