سینمای ایران

از زبان فیلمنامه نویس

گفت‌وگو‌ با حسین مهکام فیلمنامه‌نویس و کارگردان «عینک قرمز»

نویسنده : سمیه خاتونی
گفت‌وگو‌ با حسین مهکام فیلمنامه‌نویس و کارگرد...
از زبان فیلمنامه نویس

گفت‌وگو با علی غفاری یکی از نویسندگان فیلمنامه «پیش‌مرگ»

نویسنده : محمدجواد فراهانی
علی غفاری نویسنده و کارگردان ایرانی است که فعالیت خود را از ...
کشمکش (نقد)

بررسی زاویه دید در فیلمنامه موسی کلیم‌الله

نویسنده : علی صفایی
بدون در نظر گرفتن ابزار و مدیوم، یکی از شرایطی که لازم است ر...
کشمکش (نقد)

«عینک قرمز» در مقام یک اثر پست‌مدرن

نویسنده : سیدآریا قریشی
عینک قرمز یکی از گزینه‌های انتخاب به‌عنوان شیطنت&z...
کشمکش (نقد)

انگیزه‌مندی و کنش‌مندی شخصیت‌ها در فیلمنامه «رها»

نویسنده : محمد قربانی
شخصیت‌پردازی حاصل جمع همه خصایصی است که هویت منحصربه&zw...
کشمکش (نقد)

واکاوی تأثیر مؤثر بر اثر، در فیلم «عینک قرمز»  

نویسنده : محمدرضا نعمتی
فیلمنامه‌ای مانند عینک قرمز را نمی‌توان بدون دخیل ...
کشمکش (نقد)

تحلیل فیلمنامه «پیش‌مرگ» بر مبنای چینش روایی

نویسنده : سمیه خاتونی
فیلمنامه پیش‌مرگ از کلاسیکی در ژانر پرتره است که رویداد...
کشمکش (نقد)

روان‌شناسی شخصیت توحید در فیلم «رها»

نویسنده : ریحانه عابدنیا
پوستر فیلم رها مردی را نشان می­دهد که در برابر چیزی که ب...
کشمکش (نقد)

بررسی عنصر امر واقع در فیلمنامه «پیش‌مرگ»

نویسنده : پویا هاشم‌پور
 فیلمنامه پیش‌مرگ اثری در ژانر بیوگرافی جنگی است ک...
اکران

موسی کلیم‌لله

نویسنده : فیلم نگار
فیلمنامه‌نویس و کارگردان: ابراهیم حاتمی‌کیا مدی...
اکران

پیش‌مرگ

نویسنده : فیلم نگار
فیلمنامه‌نویسان: صابر الله‌دادیان، علی غفاری کا...
اکران

عینک قرمز

نویسنده : فیلم نگار
فیلمنامه‌نویس و کارگردان: حسین مهکام مدیر فیلم‌...
اکران

رها

نویسنده : فیلم نگار
فیلمنامه‌نویس: محمدعلی حسینی کارگردان: حسام فرهمند ...
روايت

نتایج نظرسنجی منتقدان ماهنامه فیلم‌نگار

نویسنده : فیلم نگار
در نظرسنجی از منتقدان ماهنامه فیلم‌نگار برای آثار به نم...
کشمکش (نقد)

مکانیسم استفاده از افکت‌های دراماتیک در فیلم‌های جشنواره فجر

نویسنده : احسان آجورلو
جشنواره فجر امسال در نوع خود جشنواره‌ای کم‌عیار و ...
کشمکش (نقد)

نیاز دراماتیک در چند فیلمنامه جشنواره چهل و سوم

نویسنده : بهمن شیرمحمد
اگر شخصیت را مهم‌ترین رکن هر قصه و روایتی بدانیم، نیاز ...
کشمکش (نقد)

تأثیر متقابل پایان‌بندی و سؤال اصلی در فیلمنامه‌های چهل‌وسومین جشنواره فیلم فجر

نویسنده : محمدجواد فراهانی
پایان‌بندی یک اثر نشان‌دهنده ارزش آن و توجهی است ک...
کشمکش (نقد)

بررسی عنصر ضرب‌الاجل در فیلمنامه‌های چهل‌وسومین جشنواره فیلم فجر

نویسنده : محمد قربانی
ضرب‌الاجل (deadline) مدت زمان مشخصی است که اعمال شخصیت&...
کشمکش (نقد)

نگاهی به پرده سوم برخی فیلمنامه‌های جشنواره فیلم فجر

نویسنده : مازیار وکیلی
آ‌ن‌طور که سیدفیلد مدرس بزرگ فیلمنامه‌نویسی م...
کشمکش (نقد)

بررسی گفت‌و‌گونویسی و دیالوگ در چهل‌و‌سومین جشنواره  فیلم فجر

نویسنده : سمیه خاتونی
این بررسی به نقش گفت‌وگونویسی و دیالوگ در چندی از فیلم&...