ورود به سایت
صفحه اصلی
اخبار
سینمای ایران
سرمقاله
پیش درآمد
روايت
اکران
کشمکش (نقد)
از زبان فیلمنامه نویس
فیلمنامه کوتاه
رو در رو
معرفی کتاب
بن مایه
صحنه کوچک
سینما/ادبیات
نقطه دید
به یاد
سینمای جهان
سیناپس
کشمکش (نقد)
از زبان فیلمنامه نویس
کارگاه فیلمنامه
مکاشفات
بن مایه
نقطه دید
تجربه های پراکنده
سینما/ادبیات
به یاد
پرونده
فیلمنامه
دراماتورژی فیلمنامه
آرشیو شمارگان
تماس با ما
شناسنامه
قوانین و مقررات
جستجو
جستجو
سینمای ایران
سینمای ایران
کشمکش (نقد)
الگوهای فیلمنامهنویسی/ مطالعه تطبیقی ساختار روایی در نظریههای فیلمنامهنویسی
نویسنده : سمیه خاتون
معرفی کتاب سال انتشار:1401 ناشر: نشر عمیق ...
کشمکش (نقد)
بررسی کنشهای متقابل خطوط داستانی در فیلمنامه «رهایم کن»
نویسنده : محمدرضا نعمتی
موضوع سریال رهایم کن میتواند اینگونه بیان شود: م...
کشمکش (نقد)
طراحی پیرنگ در فیلمنامه سریال «رهایم کن»
نویسنده : بهمن شیرمحمد
پیرنگ یا پلات را میتوان با اندکی اغماض معادل قصه، یا د...
کشمکش (نقد)
رابطه متقابل کاشتهای دراماتیک و شخصیتپردازی در سریال «رهایم کن»
نویسنده : محمدجواد فراهانی
جدیدترین تجربه سریال&zwn...
کشمکش (نقد)
فیلمنامه «دستانداز» و فرایند رسیدن به درونمایه
نویسنده : محمدرضا نعمتی
نویسندهای که شخصیتی میآفریند و این مخلوق در پیرن...
اکران
رهایم کن
نویسنده : محمدرضا نعمتی
فیلمنامهنویسان: سینا شفیعی، سجاد ابوالحسنی کارگردان...
اکران
دستانداز
نویسنده : محمدرضا نعمتی
فیلمنامهنویس: فرزاد فخریزاده کارگردان: کمال ت...
از زبان فیلمنامه نویس
گفتوگو با نیما جاویدی، فیلمنامهنویس و کارگردان سریال «آکتور»
نویسنده : عباس نصراللهی
آکتور یکی از سریالهای اخیر شبکه نمایش خانگی بود که پیش...
کشمکش (نقد)
کاربرد و فلسفه زیرمتن در تکنیک نمایش در نمایش در سریال «آکتور»
نویسنده : احسان آجورلو
«زندگی چُنان نمایشی کسالتآور است و من نقشی را بر...
کشمکش (نقد)
بررسی ویژگی چندداستانی و کارکردهای آن در سریال «آکتور»
نویسنده : محمدجواد فراهانی
نیما جاویدی پس از ساخت دو اثر سینمایی یعنی ملبورن و سرخ&zwnj...
کشمکش (نقد)
رابطه خط داستانی اصلی با داستانهای فرعی در سریال «آکتور»
نویسنده : حسین جوانی
چند قسمت ابتدایی آکتور مقدمهای طولانی برای معرفیِ علی ...
کشمکش (نقد)
واشکافی مؤلفه بحران در فیلمنامه «عروسی مردم»
نویسنده : محمدرضا نعمتی
دو شخصیت اصلی- صرفاً جهت ماجراجویی- خود را وارد ماجرایی می&z...
اکران
سیناپس آکتور
نویسنده : فیلم نگار
سمیه خاتون سریال آکتور در 20 قسمت، داستان سه ج...
اکران
عروسی مردم
نویسنده : فیلم نگار
فیلمنامهنویس: جمیله دارالشفایی کارگردان: مجید توکلی...
کشمکش (نقد)
تجربه و آگاهی پدیدارشناسی به مثابه رویداد دراماتیک در فیلمنامه «نگهبان شب»
نویسنده : احسان آجورلو
فیلمهای رضا میرکریمی همواره دارای داستانهایی است...
کشمکش (نقد)
انگیزههای کشمکشساز در فیلمنامه «کتچرمی»
نویسنده : محمدرضا نعمتی
قهرمان اتفاق بزرگی به نام حادثه محرک را پشت سر میگذارد...
کشمکش (نقد)
روایتگری و شخصیتپردازی در فیلمنامه «پوست شیر»
نویسنده : بهمن شیرمحمد
آثار پیشین برادران محمودی غالباً قصههایی ساده و کم&zwn...
کشمکش (نقد)
بررسی کلیشههای مؤثر در فیلمنامه «فسیل»
نویسنده : محمدرضا نعمتی
نمیتوان انکار کرد فیلمنامه فسیل از الگوهای سینمای فارس...
روايت
گفتوگو با زهرا مصطفوی، مدیر خانه فیلمنامه بنیاد سینمایی فارابی
نویسنده : فیلم نگار
اخیراً در خبرها خواندیم که بنیاد سینمایی فارابی طرحی با نام ...
سرمقاله
سینمای عاشورایی 77
نویسنده : نصرتالله تابش
در شماره گذشته با تحلیل فیلم هانا آرنت به پاسخ یک فیلس...
نمایش بیشتر