سینمای ایران(نقد)

کشمکش (نقد)

بررسی شخصیت‌ها در فیلمنامه «بیرو»

نویسنده : محمدرضا نعمتی
ابهامی که با شنیدن خبری درباره ساخته شدن فیلم زندگی دروازه&z...
کشمکش (نقد)

طرح سریال «یاغی»

نویسنده : سمیه نجفی خاتون
شخصیت‌های اصلی جاوید گنجی‌‌‌: کشتی&zw...
کشمکش (نقد)

بررسی پیرنگ‌های فرعی و اصلی در فیلمنامه «یاغی»

نویسنده : محمدجواد فراهانی
فیلمنامه یاغی بر اساس رمان سالتو نوشته مهدی افروزمنش نوشته ش...
کشمکش (نقد)

نگاهی به فیلمنامه سریال «یاغی» از منظر ساختار

نویسنده : بهمن شیرمحمد
یاغی به‌سان راه رفتن در همان جاده آشنایی است که محمد کا...
کشمکش (نقد)

بررسی مؤلفه‌های ژانر وحشت در فیلمنامه «شین»

نویسنده : محمدجواد فراهانی
وقتی نویسنده‌ای ماجرایی واقعی را به عنوان دست‌مایه...
کشمکش (نقد)

مغایرت‌های جهان داستان فیلمنامه «ابلق» با واقعیات عینی

نویسنده : عباس نصراللهی
در فیلمنامه ابلق نکاتی وجود دارد که نقیض چیزهایی است که ایده...
کشمکش (نقد)

فیلمنامه «شب طلایی»؛ از ایده تا سیناپس

نویسنده : محمدرضا نعمتی
برخی از ایراداتی که بر فیلم شب طلایی وارد می‌شود، حاکی ...
کشمکش (نقد)

بررسی تخاصم برآمده از درون‌مایه در فیلمنامه «دوزیست»

نویسنده : ریحانه عابدنیا
طبق پژوهشی جامعه­شناسی که در چند دهه اخیر انجام شده و به...
کشمکش (نقد)

نگاهی به ارتباط بین گره‌افکنی و گره‌گشایی در فیلمنامه «شب طلایی»

نویسنده : احسان آجورلو
یک داستان چگونه خاطره‌انگیز می‌شود؟ یک فیلم چگونه ...
کشمکش (نقد)

بررسی نقاط عطف در فیلمنامه «ابلق»

نویسنده : محمدجواد فراهانی
در روایت کلاسیک، شخصیت اصلی در نقطه عطف با یک مشکل یا معضل ب...
کشمکش (نقد)

همه جوانب گره‌افکنی در فیلمنامه «تی‌تی»

نویسنده : محمدرضا نعمتی
تمام هم‌وغم ابراهیم حل یک مسئله نجوم و اخترفیزیک است. س...
کشمکش (نقد)

درباره ویژگی‌های ژانر در فیلمنامه فیلم «تی‌تی»

نویسنده : عباس نصراللهی
چند سالی بود که سینمای ما رنگ یک کمدی رمانتیک خوب و سرپا را ...
کشمکش (نقد)

بررسی جهان شخصیت‌ در فیلمنامه «تی‌تی»

نویسنده : محمدجواد فراهانی
اگر فیلمنامه تی‌تی را فارغ از دنیای شخصیت اصلی‌اش ...
کشمکش (نقد)

فیلمنامه «زالاوا»؛ در فرایند تبدیل ایده به داستان

نویسنده : بهمن شیرمحمد
زالاوا در نگاهی کلی فیلمی متعلق به ژانر وحشت است؛ وحشتی نه ب...
کشمکش (نقد)

استفاده از ایده اولیه در شرح و بسط پیرنگ در فیلمنامه «بی‌صدا حلزون»

نویسنده : عباس نصراللهی
اساساً فیلمنامه‌هایی که می‌خواهند درباره موضوعی نا...
کشمکش (نقد)

مسئله دراماتیک و کنش‌های قهرمان در فیلمنامه «پیتوک»

نویسنده : محمدجواد فراهانی
فیلمنامه پیتوک را می‌توان وام‌دار فیلم نوآر و نئون...
کشمکش (نقد)

بررسی اشکالات ساختاری در فیلمنامه «طلاخون»

نویسنده : امید پورمحسن
به دنبال ساخت سه فیلم زهر عسل، صحنه جرم ورود ممنوع و هیچ&zwn...
کشمکش (نقد)

استفاده‌ حساب‌شده از عنصر وحشت‌آفرین در فیلمنامه‌ «زالاوا»

نویسنده : حسین جوانی
چند فیلم ترسناک ایرانی را به یاد بیاورید. مثلاً آن شب، طلسم،...
کشمکش (نقد)

چگونه ویژگی‌های قهرمانانه در «زالاوا» با وقایع بیرونی پیوند می‌خورد؟

نویسنده : محمدرضا نعمتی
زالاوا فیلمی در ژانر وحشت است که قصد دارد بدون بهره‌گیر...
کشمکش (نقد)

انگیزه­ شخصیت‌ها در فیلمنامه «بی‌صدا حلزون»

نویسنده : ریحانه عابدنیا
صداهای زمینه صداهایی هستند که محیط شنیداری زندگی ما را می&sh...