ورود به سایت
صفحه اصلی
اخبار
سینمای ایران
سرمقاله
پیش درآمد
روايت
اکران
کشمکش (نقد)
از زبان فیلمنامه نویس
فیلمنامه کوتاه
رو در رو
معرفی کتاب
بن مایه
صحنه کوچک
سینما/ادبیات
نقطه دید
به یاد
سینمای جهان
سیناپس
کشمکش (نقد)
از زبان فیلمنامه نویس
کارگاه فیلمنامه
مکاشفات
بن مایه
نقطه دید
تجربه های پراکنده
سینما/ادبیات
به یاد
پرونده
فیلمنامه
دراماتورژی فیلمنامه
آرشیو شمارگان
تماس با ما
شناسنامه
قوانین و مقررات
جستجو
جستجو
سینمای ایران
/
کشمکش (نقد)
سینمای ایران(نقد)
کشمکش (نقد)
راویان و شکل روایت در سریال «بازنده»
نویسنده : حسین جوانی
بدترین شکل پایانبندی در آثار جنایی، لودادن کل ما...
کشمکش (نقد)
نگاهی به فیلمنامه «خورشید آن ماه» از منظر شخصیتپردازی
نویسنده : مازیار وکیلی
رابرت مککی در کتاب داستان، ساختار، سبک و اصول فیلمنامه...
کشمکش (نقد)
بررسی علت و معلول در فیلمنامه «زودپز»
نویسنده : سمیه خاتونی
ساختار فیلمنامه زودپز مشابه بسیاری از آثار کمدی، دو شخ...
کشمکش (نقد)
طراحی تعلیق و معما در فیلمنامه سریال «بازنده»
نویسنده : بهمن شیرمحمد
کارکردن با الگوهای ژانری علیرغم مزایایی چون داشتن نقشه...
کشمکش (نقد)
تحلیل دیالکتیک عناصر فیلمنامهنویسی در «صبحانه با زرافهها»
نویسنده : سمیه خاتونی
فیلمنامه صبحانه با زرافهها، روایت سه دوست است که در شب...
کشمکش (نقد)
نگاهی به سازوکارهای داستانی در فیلمنامه «داریوش»
نویسنده : بهمن شیرمحمد
کلیت هر داستانی را میتوان چیدمانی هدفمند و فکرشده از ت...
کشمکش (نقد)
پایانبندی سریال «داریوش»
نویسنده : حسین جوانی
ضعف در بستار اغلب سریالهای ایرانی و حتی خارجی امکاناتی...
کشمکش (نقد)
بررسی عناصر اصلی نیهیلیسم و ابزوردیسم در فیلمنامه «صبحانه با زرافهها»
نویسنده : محمد قربانی
آخرین اثر سینمایی سروش صحت نزد منتقدان سینمای ایران به عنوان...
کشمکش (نقد)
واکاوی مؤلفههای خلاقانه فیلمنامه «باغ کیانوش»
نویسنده : محمدجواد فراهانی
فیلم باغ کیانوش حائز برخی از مهمترین ویژگی...
کشمکش (نقد)
شخصیتپردازی در فیلمنامه «آغوش باز»
نویسنده : مازیار وکیلی
سید فیلد، نظریهپرداز بزرگ فیلمنامهنویسی، اعتقاد ...
کشمکش (نقد)
بررسی اقتباس فیلمنامه «استاد» از نمایشنامه دیوید ممت
نویسنده : سمیه خاتونی
نمایشنامه اولئانا یکی از بحثبرانگیزترین آثار دیو...
کشمکش (نقد)
بررسی تأثیر حادثه محرک بر نقاط عطف در فیلمنامه «آغوش باز»
نویسنده : محمد قربانی
اسکلت فیلمنامه با طراحی چهار نقطه اساسی بنا میشود. ضعف...
کشمکش (نقد)
ایده در فیلمنامه «در آغوش درخت»
نویسنده : ریحانه عابدنیا
زنی که فوبیای فاصله دارد، مجبور است برای نجات فرزندانش با ای...
کشمکش (نقد)
نگاهی به فیلم «روزی روزگاری آبادان» از منظر ساختار دراماتیک
نویسنده : مازیار وکیلی
فیلمنامههای سینمای ما مدتهاست در بدیهیات مشکل دا...
کشمکش (نقد)
بررسی عناصر تریلر در فیلمنامه «قلب رقه»
نویسنده : محمدرضا نعمتی
چنانچه بنا باشد رسالت فیلمنامهای مانند قلب رقه- ...
کشمکش (نقد)
عنصر غافلگیری در فیلمنامه «یادگار جنوب»
نویسنده : محمد قربانی
پیش از پرداختن به فیلمنامه یادگار جنوب، لازم است بهاخت...
کشمکش (نقد)
عنصر کشمکش در فیلمنامه «در آغوش درخت»
نویسنده : پویا هاشمپور
فیلمنامه در آغوش درخت را میتوان یکی از آثاری نامید که ...
کشمکش (نقد)
الگوهای بسط و گسست روایی در فیلمنامه سریال «در انتهای شب»
نویسنده : محمدجواد فراهانی
محمد شهبا و مانیا محسنی در کتابشان با عنوان الگوهای بسط فیلم...
کشمکش (نقد)
خلق تنش در فیلمنامه «در انتهای شب»
نویسنده : بهمن شیرمحمد
نیروی محرک هر داستانی با هر شیوه روایتی را باید درون و برون ...
کشمکش (نقد)
سیر تحول شخصیتها در سریال «در انتهای شب»
نویسنده : حسین جوانی
زن و شوهری تصمیم میگیرند از هم جدا شوند. در ظاهر همه چ...
نمایش بیشتر