سینمای ایران(نقد)

کشمکش (نقد)

«خجالت نکش ۲» از منظر ساختار دراماتیک

نویسنده : مازیار وکیلی
رضا مقصودی از فیلمنامه‌نویسان باسابقه سینمای ایران به ح...
کشمکش (نقد)

بررسی گسترش داستان در فیلمنامه «خجالت نکش۲»

نویسنده : محمد قربانی
کمدی‌ها بیش از هر گونه دیگری در دو دهه اخیر، مورد توجه ...
کشمکش (نقد)

فیلمنامه عطرآلود؛ تمرینی برای نگارش لاگ‌لاین

نویسنده : محمدرضا نعمتی
«فیلم، قصه‌ یه زندگی لابه‌لای خاطرات و عطره؛...
کشمکش (نقد)

فیلمنامه «عطرآلود» از منظر شخصیت‌پردازی

نویسنده : مازیار وکیلی
هادی مقدم‌دوست یکی از چهره‌های سرشناس حوزه فیلمنام...
کشمکش (نقد)

مست عشق؛ تمهیدات ساختاری برای رسیدن به پیرنگ

نویسنده : محمدرضا نعمتی
همه آن‌چه از داستان جلال‌الدین محمد بلخی و شمس تبر...
کشمکش (نقد)

جست‌وجو برای شخصیت اصلی در فیلمنامه «مست عشق»

نویسنده : محمد قربانی
با نظر به برخی ایرادات در فیلمنامه سینمایی مست عشق، این&zwnj...
کشمکش (نقد)

نگاهی به شخصیت‌پردازی فیلمنامه «آخرین تولد»

نویسنده : مازیار وکیلی
آخرین تولد یکی از اولین فیلم‌هایی است که درباره ورود طا...
کشمکش (نقد)

بررسی کشمکش در دیالوگ‌نویسی فیلمنامه عروسک (قولچاق)

نویسنده : سمیه‌ خاتونی
 فیلم عروسک، آخرین ساخته زنده‌یاد اصغر یوسفی‌...
کشمکش (نقد)

نگاهی به فیلمنامه تمساح خونی

نویسنده : محمدرضا نعمتی
فیلمنامه تمساح خونی بر الگوی دو رفیق بنا شده و تعقیب‌ و...
کشمکش (نقد)

قهرمان‌پردازی در فیلمنامه «آسمان غرب»

نویسنده : محمدجواد فراهانی
فیلمنامه‌هایی که برای زیرژانرهای جنگ و دفاع مقدس نوشته ...
کشمکش (نقد)

آسیب‌شناسی درام‌های دادگاهی در سینمای ایران با نگاهی به فیلمنامه «بی‌بدن»

نویسنده : مازیار وکیلی
از همان بدو پیدایش سینما درام‌های دادگاهی یکی از زیرژان...
کشمکش (نقد)

تحلیل ارتباط پرده نخست با پرده آخر در فیلمنامه «آپاراتچی»

نویسنده : جمشید خاوری
درچند دهه گذشته به‌وفور آثاری در مورد بازتابندگی سینما ...
کشمکش (نقد)

گسترش داستان و پایان‌بندی در فیلم «تمساح خونی»

نویسنده : حسین جوانی
تمساح خونی با ارجاعاتی مستقیم و کم‌وبیش کمیک به پایان ف...
کشمکش (نقد)

آسیب‌شناسی آثار بیوگرافیک در حوزه ورزش با نگاهی به فیلمنامه «پرویزخان»

نویسنده : مازیار وکیلی
ورزش ایران پر است از داستان‌های جذابی که ناگفته باقی ما...
کشمکش (نقد)

سیر شخصیت قهرمان با توجه به نقاط  عطف و بحران در فیلمنامه «پرویزخان»

نویسنده : محمد قربانی
صرف نظر از حادثه محرک، صحنه‌های مربوط به نقاط عطف و بحر...
کشمکش (نقد)

سیر شخصیت قهرمان با توجه به نقاط  عطف و بحران در فیلمنامه «پرویزخان»

نویسنده : محمد قربانی
صرف نظر از حادثه محرک، صحنه‌های مربوط به نقاط عطف و بحر...
کشمکش (نقد)

بررسی عنصر کشمکش در فیلمنامه «آپاراتچی»

نویسنده : پویا هاشم‌پور
آپاراتچی روایت یک جوان پرشور به نام جلیل است که زندگی خود را...
کشمکش (نقد)

«احمد به‌تنهایی» از منظر شخصیت‌پردازی

نویسنده : حسین جوانی
حسین مهکام نام شناخته‌شده‌ای در سینمای ایران است. ...
کشمکش (نقد)

نسبت شخصیت‌پردازی و مضمون در فیلمنامه «روشن»

نویسنده : محمد قربانی
یک توصیه کلاسیک به فیلمنامه‌نویسان وجود دارد که مضمون م...
کشمکش (نقد)

بررسی عنصر قهرمان در فیلمنامه روشن

نویسنده : پویا هاشم‌پور
فیلمنامه روشن روایت‌گر داستان مردی به همین نام است که ظ...