ورود به سایت
صفحه اصلی
اخبار
سینمای ایران
سرمقاله
پیش درآمد
روايت
اکران
کشمکش (نقد)
از زبان فیلمنامه نویس
فیلمنامه کوتاه
رو در رو
معرفی کتاب
بن مایه
صحنه کوچک
سینما/ادبیات
نقطه دید
به یاد
سینمای جهان
سیناپس
کشمکش (نقد)
از زبان فیلمنامه نویس
کارگاه فیلمنامه
مکاشفات
بن مایه
نقطه دید
تجربه های پراکنده
سینما/ادبیات
به یاد
پرونده
فیلمنامه
دراماتورژی فیلمنامه
آرشیو شمارگان
تماس با ما
شناسنامه
قوانین و مقررات
جستجو
جستجو
سینمای ایران
/
کشمکش (نقد)
سینمای ایران(نقد)
کشمکش (نقد)
الگوهای فیلمنامهنویسی/ مطالعه تطبیقی ساختار روایی در نظریههای فیلمنامهنویسی
نویسنده : سمیه خاتون
معرفی کتاب سال انتشار:1401 ناشر: نشر عمیق ...
کشمکش (نقد)
بررسی کنشهای متقابل خطوط داستانی در فیلمنامه «رهایم کن»
نویسنده : محمدرضا نعمتی
موضوع سریال رهایم کن میتواند اینگونه بیان شود: م...
کشمکش (نقد)
طراحی پیرنگ در فیلمنامه سریال «رهایم کن»
نویسنده : بهمن شیرمحمد
پیرنگ یا پلات را میتوان با اندکی اغماض معادل قصه، یا د...
کشمکش (نقد)
رابطه متقابل کاشتهای دراماتیک و شخصیتپردازی در سریال «رهایم کن»
نویسنده : محمدجواد فراهانی
جدیدترین تجربه سریال&zwn...
کشمکش (نقد)
فیلمنامه «دستانداز» و فرایند رسیدن به درونمایه
نویسنده : محمدرضا نعمتی
نویسندهای که شخصیتی میآفریند و این مخلوق در پیرن...
کشمکش (نقد)
کاربرد و فلسفه زیرمتن در تکنیک نمایش در نمایش در سریال «آکتور»
نویسنده : احسان آجورلو
«زندگی چُنان نمایشی کسالتآور است و من نقشی را بر...
کشمکش (نقد)
بررسی ویژگی چندداستانی و کارکردهای آن در سریال «آکتور»
نویسنده : محمدجواد فراهانی
نیما جاویدی پس از ساخت دو اثر سینمایی یعنی ملبورن و سرخ&zwnj...
کشمکش (نقد)
رابطه خط داستانی اصلی با داستانهای فرعی در سریال «آکتور»
نویسنده : حسین جوانی
چند قسمت ابتدایی آکتور مقدمهای طولانی برای معرفیِ علی ...
کشمکش (نقد)
واشکافی مؤلفه بحران در فیلمنامه «عروسی مردم»
نویسنده : محمدرضا نعمتی
دو شخصیت اصلی- صرفاً جهت ماجراجویی- خود را وارد ماجرایی می&z...
کشمکش (نقد)
تجربه و آگاهی پدیدارشناسی به مثابه رویداد دراماتیک در فیلمنامه «نگهبان شب»
نویسنده : احسان آجورلو
فیلمهای رضا میرکریمی همواره دارای داستانهایی است...
کشمکش (نقد)
انگیزههای کشمکشساز در فیلمنامه «کتچرمی»
نویسنده : محمدرضا نعمتی
قهرمان اتفاق بزرگی به نام حادثه محرک را پشت سر میگذارد...
کشمکش (نقد)
روایتگری و شخصیتپردازی در فیلمنامه «پوست شیر»
نویسنده : بهمن شیرمحمد
آثار پیشین برادران محمودی غالباً قصههایی ساده و کم&zwn...
کشمکش (نقد)
بررسی کلیشههای مؤثر در فیلمنامه «فسیل»
نویسنده : محمدرضا نعمتی
نمیتوان انکار کرد فیلمنامه فسیل از الگوهای سینمای فارس...
کشمکش (نقد)
شکل توزیع داستان در سه فصلِ «پوست شیر»
نویسنده : حسین جوانی
پوست شیر با تنهایی نعیم در قهوهخانه آغاز میشود و...
کشمکش (نقد)
سازوکار اصل تخاصم در فیلمنامه سریال «پوست شیر»
نویسنده : احسان آجورلو
«جذابیت فکری و گیرایی عاطفی قهرمان و داستان بستگی کامل...
کشمکش (نقد)
نگاهی به سطوح کشمکش در فیلمنامه فیلم «نگهبان شب»
نویسنده : عباس نصراللهی
همکاری محمد داوودی و رضا میرکریمی پیش از نگهبان شب، ما...
کشمکش (نقد)
طرح سریال «پوست شیر»
نویسنده : سمیه خاتون
سریال پوست شیر یک داستان جنایی، معمایی در بستر خانوادگی و در...
کشمکش (نقد)
بررسی شخصیتهای فیلمنامه «دسته دختران» در قالب الگوی گروهقهرمانی
نویسنده : محمدرضا نعمتی
آغاز فیلم با یادآوری نصفه و نیمه رویداد تروماتیکِ از دست رفت...
کشمکش (نقد)
پیرنگ تغییر در فیلمنامه «جنگ جهانی سوم»
نویسنده : سیدآریا قریشی
خلاصه ساده و یکخطی از داستان فیلم جنگ جهانی سوم چنین ن...
کشمکش (نقد)
تحلیل وضعیتهای نمایشی در فیلمنامه «سه کام حبس»
نویسنده : محمدجواد فراهانی
وضعیتهای نمایشی میتوانند بهتنهایی یا در تر...
نمایش بیشتر