سینمای ایران(نقد)

کشمکش (نقد)

راویان و شکل روایت در سریال «بازنده»

نویسنده : حسین جوانی
 بدترین شکل پایان‌بندی در آثار جنایی، لودادن کل ما...
کشمکش (نقد)

نگاهی به فیلمنامه «خورشید آن ماه» از منظر شخصیت‌پردازی

نویسنده : مازیار وکیلی
رابرت مک‌کی در کتاب داستان، ساختار، سبک و اصول فیلمنامه...
کشمکش (نقد)

بررسی علت و معلول در فیلمنامه «زودپز»

نویسنده : سمیه خاتونی
 ساختار فیلمنامه زودپز مشابه بسیاری از آثار کمدی، دو شخ...
کشمکش (نقد)

طراحی تعلیق و معما در فیلمنامه سریال «بازنده»

نویسنده : بهمن شیرمحمد
کارکردن با الگوهای ژانری علی‌رغم مزایایی چون داشتن نقشه...
کشمکش (نقد)

تحلیل دیالکتیک عناصر فیلمنامه‌نویسی در «صبحانه با زرافه‌ها»

نویسنده : سمیه خاتونی
فیلمنامه صبحانه با زرافه‌ها، روایت سه دوست است که در شب...
کشمکش (نقد)

نگاهی به سازوکارهای داستانی در فیلمنامه «داریوش»

نویسنده : بهمن شیرمحمد
کلیت هر داستانی را می‌توان چیدمانی هدفمند و فکرشده از ت...
کشمکش (نقد)

پایان‌بندی سریال «داریوش»

نویسنده : حسین جوانی
ضعف در بستار اغلب سریال‌های ایرانی و حتی خارجی امکاناتی...
کشمکش (نقد)

بررسی عناصر اصلی نیهیلیسم و ابزوردیسم در فیلمنامه «صبحانه با زرافه‌ها»

نویسنده : محمد قربانی
آخرین اثر سینمایی سروش صحت نزد منتقدان سینمای ایران به عنوان...
کشمکش (نقد)

واکاوی مؤلفه‌های خلاقانه‌ فیلمنامه «باغ کیانوش»

نویسنده : محمدجواد فراهانی
فیلم‌ باغ کیانوش حائز برخی از مهم‌ترین ویژگی‌...
کشمکش (نقد)

شخصیت‌پردازی در فیلمنامه «آغوش باز»

نویسنده : مازیار وکیلی
سید فیلد، نظریه‌پرداز بزرگ فیلمنامه‌نویسی، اعتقاد ...
کشمکش (نقد)

بررسی اقتباس فیلمنامه «استاد» از نمایشنامه دیوید ممت

نویسنده : سمیه خاتونی
نمایشنامه اولئانا یکی از بحث‌برانگیز‌ترین آثار دیو...
کشمکش (نقد)

بررسی تأثیر حادثه محرک بر نقاط عطف در فیلمنامه «آغوش باز»

نویسنده : محمد قربانی
اسکلت فیلمنامه با طراحی چهار نقطه اساسی بنا می‌شود. ضعف...
کشمکش (نقد)

ایده در فیلمنامه­ «در آغوش درخت»

نویسنده : ریحانه عابدنیا
زنی که فوبیای فاصله دارد، مجبور است برای نجات فرزندانش با ای...
کشمکش (نقد)

نگاهی به فیلم «روزی روزگاری آبادان» از منظر ساختار دراماتیک

نویسنده : مازیار وکیلی
فیلمنامه‌های سینمای ما مدت‌هاست در بدیهیات مشکل دا...
کشمکش (نقد)

بررسی عناصر تریلر در فیلمنامه «قلب رقه»

نویسنده : محمدرضا نعمتی
چنان‌چه بنا باشد رسالت فیلمنامه‌ای مانند قلب رقه- ...
کشمکش (نقد)

عنصر غافل‌گیری در فیلمنامه «یادگار جنوب»

نویسنده : محمد قربانی
پیش از پرداختن به فیلمنامه یادگار جنوب، لازم است به‌اخت...
کشمکش (نقد)

عنصر کشمکش در فیلمنامه «در آغوش درخت»

نویسنده : پویا هاشم‌پور
فیلمنامه در آغوش درخت را می‌توان یکی از آثاری نامید که ...
کشمکش (نقد)

الگوهای بسط و گسست روایی در فیلمنامه سریال «در انتهای شب»

نویسنده : محمدجواد فراهانی
محمد شهبا و مانیا محسنی در کتابشان با عنوان الگوهای بسط فیلم...
کشمکش (نقد)

خلق تنش در فیلمنامه «در انتهای شب»

نویسنده : بهمن شیرمحمد
نیروی محرک هر داستانی با هر شیوه روایتی را باید درون و برون ...
کشمکش (نقد)

سیر تحول شخصیت‌ها در سریال «در انتهای شب»

نویسنده : حسین جوانی
زن و شوهری تصمیم می‌گیرند از هم جدا شوند. در ظاهر همه چ...