ورود به سایت
صفحه اصلی
اخبار
سینمای ایران
سرمقاله
پیش درآمد
روايت
اکران
کشمکش (نقد)
از زبان فیلمنامه نویس
فیلمنامه کوتاه
رو در رو
معرفی کتاب
بن مایه
صحنه کوچک
سینما/ادبیات
نقطه دید
به یاد
سینمای جهان
سیناپس
کشمکش (نقد)
از زبان فیلمنامه نویس
کارگاه فیلمنامه
مکاشفات
بن مایه
نقطه دید
تجربه های پراکنده
سینما/ادبیات
به یاد
پرونده
فیلمنامه
دراماتورژی فیلمنامه
آرشیو شمارگان
تماس با ما
شناسنامه
قوانین و مقررات
جستجو
جستجو
سینمای ایران
/
کشمکش (نقد)
سینمای ایران(نقد)
کشمکش (نقد)
بررسی زاویه دید در فیلمنامه موسی کلیمالله
نویسنده : علی صفایی
بدون در نظر گرفتن ابزار و مدیوم، یکی از شرایطی که لازم است ر...
کشمکش (نقد)
«عینک قرمز» در مقام یک اثر پستمدرن
نویسنده : سیدآریا قریشی
عینک قرمز یکی از گزینههای انتخاب بهعنوان شیطنت&z...
کشمکش (نقد)
انگیزهمندی و کنشمندی شخصیتها در فیلمنامه «رها»
نویسنده : محمد قربانی
شخصیتپردازی حاصل جمع همه خصایصی است که هویت منحصربه&zw...
کشمکش (نقد)
واکاوی تأثیر مؤثر بر اثر، در فیلم «عینک قرمز»
نویسنده : محمدرضا نعمتی
فیلمنامهای مانند عینک قرمز را نمیتوان بدون دخیل ...
کشمکش (نقد)
تحلیل فیلمنامه «پیشمرگ» بر مبنای چینش روایی
نویسنده : سمیه خاتونی
فیلمنامه پیشمرگ از کلاسیکی در ژانر پرتره است که رویداد...
کشمکش (نقد)
روانشناسی شخصیت توحید در فیلم «رها»
نویسنده : ریحانه عابدنیا
پوستر فیلم رها مردی را نشان میدهد که در برابر چیزی که ب...
کشمکش (نقد)
بررسی عنصر امر واقع در فیلمنامه «پیشمرگ»
نویسنده : پویا هاشمپور
فیلمنامه پیشمرگ اثری در ژانر بیوگرافی جنگی است ک...
کشمکش (نقد)
مکانیسم استفاده از افکتهای دراماتیک در فیلمهای جشنواره فجر
نویسنده : احسان آجورلو
جشنواره فجر امسال در نوع خود جشنوارهای کمعیار و ...
کشمکش (نقد)
نیاز دراماتیک در چند فیلمنامه جشنواره چهل و سوم
نویسنده : بهمن شیرمحمد
اگر شخصیت را مهمترین رکن هر قصه و روایتی بدانیم، نیاز ...
کشمکش (نقد)
تأثیر متقابل پایانبندی و سؤال اصلی در فیلمنامههای چهلوسومین جشنواره فیلم فجر
نویسنده : محمدجواد فراهانی
پایانبندی یک اثر نشاندهنده ارزش آن و توجهی است ک...
کشمکش (نقد)
بررسی عنصر ضربالاجل در فیلمنامههای چهلوسومین جشنواره فیلم فجر
نویسنده : محمد قربانی
ضربالاجل (deadline) مدت زمان مشخصی است که اعمال شخصیت&...
کشمکش (نقد)
نگاهی به پرده سوم برخی فیلمنامههای جشنواره فیلم فجر
نویسنده : مازیار وکیلی
آنطور که سیدفیلد مدرس بزرگ فیلمنامهنویسی م...
کشمکش (نقد)
بررسی گفتوگونویسی و دیالوگ در چهلوسومین جشنواره فیلم فجر
نویسنده : سمیه خاتونی
این بررسی به نقش گفتوگونویسی و دیالوگ در چندی از فیلم&...
کشمکش (نقد)
نحوه ترسیم شخصیتهای زن در جشنواره چهل و سوم فیلم فجر
نویسنده : نرجس بنای شاهانی
طراحی شخصیت یکی از مهمترین بخشهای فیلمنامهن...
کشمکش (نقد)
بررسی ارزش دراماتیک رویدادها در فیلمنامه «معجزه پروین»
نویسنده : علی صفایی
فیلمنامه پروین مبنای مناسبی برای بررسی این پرسش است که آیا ه...
کشمکش (نقد)
بررسی تعدد پیرنگ در فیلمنامه «برف آخر»
نویسنده : علی صفایی
فیلمنامههایی که بیش از یک پیرنگ اصلی را در خود ج...
کشمکش (نقد)
عنصر تعلیق در فیلمنامه «عزیز»
نویسنده : ریحانه عابدنیا
تعلیق اسم اعظم روایت است. شکل اغراقشدهای از انتظا...
کشمکش (نقد)
بهکارگیری مفهوم سفر در فیلمنامه «علت مرگ: نامعلوم»
نویسنده : بهمن شیرمحمد
«آدمها رو باید تو سفر شناخت.» این جمله&zwn...
کشمکش (نقد)
بررسی تأثیر عنصر فضاسازی بر پیرنگ در فیلمنامه «برف آخر»
نویسنده : پویا هاشمپور
از ابتدا مشخص است که فیلمنامه برف آخر درصدد این است که با تک...
کشمکش (نقد)
فیلمنامه «عزیز» از منظر شخصیتپردازی
نویسنده : مازیار وکیلی
سید فیلد در یکی از مقالات مشهور خود به نام چرخه وجود پرسش بن...
نمایش بیشتر