ورود به سایت
صفحه اصلی
اخبار
سینمای ایران
سرمقاله
پیش درآمد
روايت
اکران
کشمکش (نقد)
از زبان فیلمنامه نویس
فیلمنامه کوتاه
رو در رو
معرفی کتاب
بن مایه
صحنه کوچک
سینما/ادبیات
نقطه دید
به یاد
سینمای جهان
سیناپس
کشمکش (نقد)
از زبان فیلمنامه نویس
کارگاه فیلمنامه
مکاشفات
بن مایه
نقطه دید
تجربه های پراکنده
سینما/ادبیات
به یاد
پرونده
فیلمنامه
دراماتورژی فیلمنامه
آرشیو شمارگان
تماس با ما
شناسنامه
قوانین و مقررات
جستجو
جستجو
سینمای ایران
/
کشمکش (نقد)
سینمای ایران(نقد)
کشمکش (نقد)
ایده در فیلمنامه «در آغوش درخت»
نویسنده : ریحانه عابدنیا
زنی که فوبیای فاصله دارد، مجبور است برای نجات فرزندانش با ای...
کشمکش (نقد)
نگاهی به فیلم «روزی روزگاری آبادان» از منظر ساختار دراماتیک
نویسنده : مازیار وکیلی
فیلمنامههای سینمای ما مدتهاست در بدیهیات مشکل دا...
کشمکش (نقد)
بررسی عناصر تریلر در فیلمنامه «قلب رقه»
نویسنده : محمدرضا نعمتی
چنانچه بنا باشد رسالت فیلمنامهای مانند قلب رقه- ...
کشمکش (نقد)
عنصر غافلگیری در فیلمنامه «یادگار جنوب»
نویسنده : محمد قربانی
پیش از پرداختن به فیلمنامه یادگار جنوب، لازم است بهاخت...
کشمکش (نقد)
عنصر کشمکش در فیلمنامه «در آغوش درخت»
نویسنده : پویا هاشمپور
فیلمنامه در آغوش درخت را میتوان یکی از آثاری نامید که ...
کشمکش (نقد)
الگوهای بسط و گسست روایی در فیلمنامه سریال «در انتهای شب»
نویسنده : محمدجواد فراهانی
محمد شهبا و مانیا محسنی در کتابشان با عنوان الگوهای بسط فیلم...
کشمکش (نقد)
خلق تنش در فیلمنامه «در انتهای شب»
نویسنده : بهمن شیرمحمد
نیروی محرک هر داستانی با هر شیوه روایتی را باید درون و برون ...
کشمکش (نقد)
سیر تحول شخصیتها در سریال «در انتهای شب»
نویسنده : حسین جوانی
زن و شوهری تصمیم میگیرند از هم جدا شوند. در ظاهر همه چ...
کشمکش (نقد)
تحلیل مؤلفههای روایی در فیلمنامه «مصائب شیرین۲»
نویسنده : سمیه خاتونی
علیرضا داوودنژاد پس از نگارش 35 فیلمنامه و کارگر...
کشمکش (نقد)
«مصائب شیرین۲» از منظر ساختار دراماتیک
نویسنده : مازیار وکیلی
بدون شک علیرضا داوودنژاد یکی از بهترین و موفقترین نویس...
کشمکش (نقد)
بررسی کهنالگوی بازگشت در فیلمنامه «مصائب شیرین۲»
نویسنده : محمد قربانی
روایت یک داستان کهنالگویی با توجه به جهانبینی، د...
کشمکش (نقد)
زاویه دید در روایت «افعی تهران»
نویسنده : بهمن شیرمحمد
روایت در قصه را چگونه میتوان شناسایی کرد و اهمیت آن در...
کشمکش (نقد)
کارکرد راوی اعتمادناپذیر در فیلمنامه «افعی تهران»
نویسنده : محمدجواد فراهانی
نحوه انتقال اطلاعات در افعی تهران از منظر زاویه دید میان راو...
کشمکش (نقد)
تحلیل روانشناسانه شخصیت آرمان بیانی در سریال «افعی تهران»
نویسنده : ریحانه عابدنیا
«اگر قاضی به جای جرم، به علل پدید آمدن آن توجه می...
کشمکش (نقد)
بررسی عناصر ژانر جادهای در فیلمنامه «آبی روشن»
نویسنده : محمد قربانی
داستان جادهای دارای دو دسته عناصر اصلی است. دسته اول ع...
کشمکش (نقد)
ساختار در فیلمنامه «شور عاشقی»
نویسنده : جمشید خاوری
شاید نوشتن درباره فیلمنامه مذهبی به اندازه نوشتن یک فیلمنامه...
کشمکش (نقد)
«خجالت نکش ۲» از منظر ساختار دراماتیک
نویسنده : مازیار وکیلی
رضا مقصودی از فیلمنامهنویسان باسابقه سینمای ایران به ح...
کشمکش (نقد)
بررسی گسترش داستان در فیلمنامه «خجالت نکش۲»
نویسنده : محمد قربانی
کمدیها بیش از هر گونه دیگری در دو دهه اخیر، مورد توجه ...
کشمکش (نقد)
فیلمنامه عطرآلود؛ تمرینی برای نگارش لاگلاین
نویسنده : محمدرضا نعمتی
«فیلم، قصه یه زندگی لابهلای خاطرات و عطره؛...
کشمکش (نقد)
فیلمنامه «عطرآلود» از منظر شخصیتپردازی
نویسنده : مازیار وکیلی
هادی مقدمدوست یکی از چهرههای سرشناس حوزه فیلمنام...
نمایش بیشتر