سینمای ایران(نقد)

کشمکش (نقد)

ایده در فیلمنامه­ «در آغوش درخت»

نویسنده : ریحانه عابدنیا
زنی که فوبیای فاصله دارد، مجبور است برای نجات فرزندانش با ای...
کشمکش (نقد)

نگاهی به فیلم «روزی روزگاری آبادان» از منظر ساختار دراماتیک

نویسنده : مازیار وکیلی
فیلمنامه‌های سینمای ما مدت‌هاست در بدیهیات مشکل دا...
کشمکش (نقد)

بررسی عناصر تریلر در فیلمنامه «قلب رقه»

نویسنده : محمدرضا نعمتی
چنان‌چه بنا باشد رسالت فیلمنامه‌ای مانند قلب رقه- ...
کشمکش (نقد)

عنصر غافل‌گیری در فیلمنامه «یادگار جنوب»

نویسنده : محمد قربانی
پیش از پرداختن به فیلمنامه یادگار جنوب، لازم است به‌اخت...
کشمکش (نقد)

عنصر کشمکش در فیلمنامه «در آغوش درخت»

نویسنده : پویا هاشم‌پور
فیلمنامه در آغوش درخت را می‌توان یکی از آثاری نامید که ...
کشمکش (نقد)

الگوهای بسط و گسست روایی در فیلمنامه سریال «در انتهای شب»

نویسنده : محمدجواد فراهانی
محمد شهبا و مانیا محسنی در کتابشان با عنوان الگوهای بسط فیلم...
کشمکش (نقد)

خلق تنش در فیلمنامه «در انتهای شب»

نویسنده : بهمن شیرمحمد
نیروی محرک هر داستانی با هر شیوه روایتی را باید درون و برون ...
کشمکش (نقد)

سیر تحول شخصیت‌ها در سریال «در انتهای شب»

نویسنده : حسین جوانی
زن و شوهری تصمیم می‌گیرند از هم جدا شوند. در ظاهر همه چ...
کشمکش (نقد)

تحلیل مؤلفه‌های روایی در فیلمنامه «مصائب شیرین۲»

نویسنده : سمیه خاتونی
علیرضا داوود‌‌نژاد پس از نگارش 35 فیلمنامه و کارگر...
کشمکش (نقد)

«مصائب شیرین۲» از منظر ساختار دراماتیک

نویسنده : مازیار وکیلی
بدون شک علیرضا داوودنژاد یکی از بهترین و موفق‌ترین نویس...
کشمکش (نقد)

بررسی کهن‌الگوی بازگشت در فیلمنامه «مصائب شیرین۲»

نویسنده : محمد قربانی
روایت یک داستان کهن‌الگویی با توجه به جهان‌بینی، د...
کشمکش (نقد)

زاویه دید در روایت «افعی تهران»

نویسنده : بهمن شیرمحمد
روایت در قصه را چگونه می‌توان شناسایی کرد و اهمیت آن در...
کشمکش (نقد)

کارکرد راوی اعتمادناپذیر در فیلمنامه «افعی تهران»

نویسنده : محمدجواد فراهانی
نحوه انتقال اطلاعات در افعی تهران از منظر زاویه دید میان راو...
کشمکش (نقد)

تحلیل روان­شناسانه­ شخصیت آرمان بیانی در سریال «افعی تهران»

نویسنده : ریحانه عابدنیا
«اگر قاضی به جای جرم، به علل پدید آمدن آن توجه می­...
کشمکش (نقد)

بررسی عناصر ژانر جاده‌ای در فیلمنامه «آبی روشن»

نویسنده : محمد قربانی
داستان جاده‌ای دارای دو دسته عناصر اصلی است. دسته اول ع...
کشمکش (نقد)

ساختار در فیلمنامه «شور عاشقی»

نویسنده : جمشید خاوری
شاید نوشتن درباره فیلمنامه مذهبی به اندازه نوشتن یک فیلمنامه...
کشمکش (نقد)

«خجالت نکش ۲» از منظر ساختار دراماتیک

نویسنده : مازیار وکیلی
رضا مقصودی از فیلمنامه‌نویسان باسابقه سینمای ایران به ح...
کشمکش (نقد)

بررسی گسترش داستان در فیلمنامه «خجالت نکش۲»

نویسنده : محمد قربانی
کمدی‌ها بیش از هر گونه دیگری در دو دهه اخیر، مورد توجه ...
کشمکش (نقد)

فیلمنامه عطرآلود؛ تمرینی برای نگارش لاگ‌لاین

نویسنده : محمدرضا نعمتی
«فیلم، قصه‌ یه زندگی لابه‌لای خاطرات و عطره؛...
کشمکش (نقد)

فیلمنامه «عطرآلود» از منظر شخصیت‌پردازی

نویسنده : مازیار وکیلی
هادی مقدم‌دوست یکی از چهره‌های سرشناس حوزه فیلمنام...