سینمای جهان

کشمکش (نقد)

ایده چندجهانی در فیلمنامه «همه‌چیز همه‌جا به‌یک‌باره»

نویسنده : مسعود مشایخی
ایده چندجهانی در همه‌چیز همه‌جا به‌یک‌با...
از زبان فیلمنامه نویس

گفت‌وگو با دانیال کوان و دانیال شاینرت، فیلمنامه‌نویسان «همه‌چیز همه‌جا به یک‌باره»

نویسنده : رابرت کوجر
دانیال کوان و دانیال شاینرت (که با نام هنری دانیال‌ها ش...
از زبان فیلمنامه نویس

گفت‌وگو با هیروکازو کوره-ادا، فیلمنامه‌نویس و کارگردان «دلال»

نویسنده : هالیوود ریپورتر
هیروکازو کوره-ادا پس از برنده شدن نخل طلا در 2018 با اولین ف...
از زبان فیلمنامه نویس

گفت‌و‌گو با کوگونادا، کارگردان فیلم «بعد از یانگ»

نویسنده : سِیدی دین
وقتی یار و همراه دوست‌داشتنی دختر جیک (کالین فارل) که ی...
کشمکش (نقد)

تشبیه و استعاره هستی‌شناسانه در درون‌مایه «بعد از یانگ»

نویسنده : تکتم نوبخت
بعد از یانگ داستان یک خانواده است. نه یک خانواده معمولی. خان...
کشمکش (نقد)

واقع‌گرایی اجتماعی در فیلمنامه «دلال»

نویسنده : اردوان وزیری
داستان فیلم دلال اثر جدید هیروکازو کوره‌-ادا، فیلم&zwnj...
کشمکش (نقد)

پنج گام برای افزایش ریسک‌ها و مخاطرات در فیلمنامه؛ «عصر طلایی»

نویسنده : جیکوب کروگر
این‌بار قصد داریم درباره چگونگی افزایش و بالا بردن ریسک...
بن مایه

کهن‌الگوها و کلیشه‌ها؛ نگاه جدید به سفر [سیر تحولی] قهرمان

نویسنده : جاکوب کروگر
کهن‌الگوها یکی از مهم‌ترین و ارزشمندترین و البته چ...
سیناپس

بعد از یانگ

نویسنده : میثا محمدی
فیلمنامه‌نویس: کوگونادا، بر اساس کتابی از الکساندر واین...
سیناپس

دلال

نویسنده : میثا محمدی
فیلمنامه‌نویس و کارگردان: هیروکازو کوره- ادا، تدوین: هی...
سیناپس

همه چیز همه جا به یک‌باره

نویسنده : میثا محمدی
فیلمنامه‌نویسان و کارگردانان: دنیل کوآن، دنیل شاینرنت، ...
بن مایه

چگونه در رقابت‌های نقل شفاهی برنده شوید

نویسنده : جاکوب کروگر
احساس می‌کنم خالی از فایده نباشد اطلاعاتی را درباره چگو...
سینما/ادبیات

جنایت و مکافات، مطالعه تطبیقی رمان و دو اقتباس سینمایی

نویسنده : پیام رنجبران
1 در اواسط رمان بزرگ جنایت و مکافات هستیم! تا همین‌ج...
کشمکش (نقد)

نگاهی به بحران و نقطه اوج در فیلمنامه «مردشمالی»

نویسنده : عباس نصراللهی
حالا و پس از نوشتن و ساختن سه فیلم، رابرت اگرز نام خود را به...
کشمکش (نقد)

تقابل آنتاگونیست‌ها و پروتاگونیست‌ها در فیلمنامه «آثاری برجای نگذار»

نویسنده : ‌ اردوان وزیری
کشور لهستان در دهه ۸۰ میلادی شرایط سیاسی اجتماعی بسیار ملتهب...
کشمکش (نقد)

مسئله پیرنگ و ژانر در «سنگینی تحمل‌ناپذیر استعداد عظیم»

نویسنده : تکتم نوبخت
سنگینی تحمل‌ناپذیر استعداد عظیم که نیکلاس کیج در آن نقش...
از زبان فیلمنامه نویس

گفت‌وگو با جان پی ماتوژینسکی، کارگردان فیلم «آثاری بر جای نگذار»

نویسنده : مگی گاگلر
آثاری بر جای نگذار آخرین فیلم جان پی ماتوژینسکی، کارگردان و ...
از زبان فیلمنامه نویس

گفت‌و‌گو با تام گورمیکان و کوین اِتِن درباره شیوه نگارش فیلمنامه «سنگینی تحمل‌ناپذیر استعداد عظیم»

نویسنده : creativescreenwriting. com
فیلم ساختن بر اساس سلبریتی‌ها می‌تواند دشوار باشد....
از زبان فیلمنامه نویس

گفت‌وگو با رابرت اگرز کارگردان فیلم «مرد شمالی»

نویسنده : منبع :GQ
اگر حیوانات پیام‌هایی از ماورا و عالم جادویی می‌فر...
بن مایه

کاراکتر، گسترش کاراکتر و روش نوشتن یک کاراکتر عالی

نویسنده : جیکوب کروگر
به طور کلی همه روش‌های گسترش کاراکتر به یک قانون خیلی س...