ورود به سایت
صفحه اصلی
اخبار
سینمای ایران
سرمقاله
پیش درآمد
روايت
اکران
کشمکش (نقد)
از زبان فیلمنامه نویس
فیلمنامه کوتاه
رو در رو
معرفی کتاب
بن مایه
صحنه کوچک
سینما/ادبیات
نقطه دید
به یاد
سینمای جهان
سیناپس
کشمکش (نقد)
از زبان فیلمنامه نویس
کارگاه فیلمنامه
مکاشفات
بن مایه
نقطه دید
تجربه های پراکنده
سینما/ادبیات
به یاد
پرونده
فیلمنامه
دراماتورژی فیلمنامه
آرشیو شمارگان
تماس با ما
شناسنامه
قوانین و مقررات
جستجو
جستجو
سینمای جهان
سینمای جهان
تجربه های پراکنده
نکاتی درباره فیلمنامههایی با موضوع «خانواده انتخابی»
نویسنده : مارک سوی
ممکن است قبلاً بهصراحت اصطلاحِ «فیلمهای خا...
تجربه های پراکنده
نکتههای کریستوفر وولگر درباره سفر نویسنده
نویسنده : براک سوینسون
کریستوفر وولگر، فیلمنامهنویس، درباره دنیای سینما می&zw...
از زبان فیلمنامه نویس
گفتوگو با تیم برتون، کارگردان «بیتلجوس بیتلجوس»
نویسنده : کوین پولوی و تاتینا هولندر
بیتلجوس بیتلجوس حماسهای است که ساخت آن 36 ...
کشمکش (نقد)
مقایسه ساختار روایی در دو نسخه «بیتلجوس»
نویسنده : تکتم نوبخت
شخصیت بیتلجوس یکی از محبوبترین شخصیتهای دن...
کشمکش (نقد)
بررسی عنصر ویژگی فیلمهای دنبالهای در فیلمنامه «بیتلجوس بیتلجوس»
نویسنده : پویا هاشمپور
فیلمهایی که به عنوان دنباله برای قسمت پیشین ساخته می&z...
کشمکش (نقد)
بررسی اخلاقگرایی در داستانهایی بر پایه هوش مصنوعی
نویسنده : احسان آجورلو
داستان تکراری است؟ بله. پیرنگ و موضوع نیز تکراری است؟ بله. پ...
سیناپس
بیتلجوس بیتلجوس
نویسنده : میثا محمدی
فیلمنامهنویسان: آلفرد گاف، مایلز میلار، کارگردان: تیم ...
سیناپس
ربات وحشی
نویسنده : میثا محمدی
فیلمنامهنویس و کارگردان: کریس سندرز، بر اساس کتاب پیتر...
از زبان فیلمنامه نویس
گفتوگو با کلود سوته، درباره 40 سال فیلمسازیاش
نویسنده : میشل بوژو
کلود سوته اولین بار با فیلم جنایی همه خطرها را طبقهبند...
کشمکش (نقد)
عاشقانههای طبقه متوسط در سینمای کلود سوته
نویسنده : آریا قریشی
«ارنست همینگوی زمانی نوشت: «دنیا جای قشنگی است و...
کشمکش (نقد)
نگاهی به فیلمنامههای کلود سوته
نویسنده : صوفیا نصرالهی
میان فیلمسازان فرانسوی، کلود سوته جزء قدرنادیدهت...
کشمکش (نقد)
نقش علیت در روایت فیلمهای زیرژانر تسخیر در فیلمنامه «لنگدراز»
نویسنده : احسان آجورلو
تصویر شیطان در فیلم لنگدراز باعث دامن زدن به بحثی قدیم...
کشمکش (نقد)
بررسی ساختار داستان در فیلم «دیدی»
نویسنده : تکتم نوبخت
فیلم دیدی کمدی درام دلگرمکنندهای است که بر...
کشمکش (نقد)
روایت غیرخطی در فیلمنامه «تماس»
نویسنده : اردوان وزیری
ساقهایم گرچه نزار است به جایی میروم که گل&zwn...
از زبان فیلمنامه نویس
گفتوگو با شان وانگ، نویسنده و کارگردان «دیدی»
نویسنده : کالین مککورمک
اولین تجربه کارگردانی، نقطه اوجی در زندگی حرفهای است ک...
از زبان فیلمنامه نویس
گفتوگو با بالتاسار کورماکور، نویسنده و کارگردان «تماس»
نویسنده : پیتر گری، لیلا فیدل
آخرین باری که پیتر گری با کارگردان بالتاسار کورماکور گفت&zwn...
از زبان فیلمنامه نویس
گفتوگو با اٌز پرکینز، کارگردان «لنگدراز»
نویسنده : دستینی جکسون
اٌز پرکینز قصد نداشته شما را بترساند. با وجود ساخت یکی از تک...
به یاد
درباره کلود سوته، کارگردان و نویسنده سینمای فرانسه
نویسنده : ارغوان اشتری
کلود سوته، کارگردان و نویسنده فرانسوی، در به تولید رساندن 30...
سیناپس
تماس
نویسنده : میثا محمدی
فیلمنامهنویسان: بالتاسار کورماکور، الافور یوهان الافسو...
سیناپس
دیدی
نویسنده : میثا محمدی
فیلمنامهنویس و کارگردان: شان وانگ، تهیهکننده: جا...
نمایش بیشتر