سینمای جهان

از زبان فیلمنامه نویس

گفت‌وگو با استیون گراهام بازیگر و یکی از نویسندگان سریال نوجوانی

نویسنده : سم بریجر
مینی سریال نوجوانی محصول نتفلیکس، داستان دلهره‌آور پسری...
کشمکش (نقد)

روایت کارآگاهی در فیلمنامه «کیف سیاه»

نویسنده : سیدآریا قریشی
روایت‌کردن داستانی پیرامون توطئه‌های کلانِ بین&zwn...
کشمکش (نقد)

کاربرد جامپ کات در روایت فیلم «دوست‌داشتنی»

نویسنده : اردوان وزیری
در جیبم ستاره‌ای است که آن را رازی می‌یابم، آن&...
کشمکش (نقد)

بررسی معیارهای توجیه‌پذیری برداشت بلند در فیلمنامه «نوجوانی»

نویسنده : پویا هاشم‌پور
تکنیک برداشت بلند یا لانگ‌تیک (One-Take) در سینمای مدرن...
از زبان فیلمنامه نویس

گفت‌وگو با استیون سودربرگ درباره «کیف سیاه»

نویسنده : برنت لانگ
استیون سودربرگ و دیوید کپ ایده بسیار عجیب‌ و غریبی برای...
کشمکش (نقد)

نگاهی به فیلمنامه «میکی ۱۷» از منظر روایت داستان و شکل انتقال محتوا

نویسنده : حسین جوانی
همان همیشگی یک کارگر قابل تعویض (یا کارگر یک‌بار مصر...
از زبان فیلمنامه نویس

گفت‌وگو با بونگ جون هو، نویسنده و کارگردان «میکی ۱۷»   

نویسنده : nationalbordofreview
  ایده چاپ انسان مبنای خلق یک کمدی سیاه در قالب عل...
کشمکش (نقد)

نگاهی به فیلمنامه سریال «نوجوانی»

نویسنده : creativescreenwriting
سریال نوجوانی ادعانامه‌ای نگران‌کننده و به‌مو...
کشمکش (نقد)

بررسی رابطه میان شخصیت‌های پدر و پسر در فیلمنامه‌ «نوجوانی»

نویسنده : محمد قربانی
روابط میان شخصیت‌ها نه تنها موتور محرک روایت است، بلکه ...
از زبان فیلمنامه نویس

گفت‌وگو با لیلیا اینگلفسدوتیر نویسنده و کارگردان فیلم «دوست‌داشتنی»

نویسنده : لارنس بویس
لیلیا اینگلفسدوتیر کارگردان نروژی که فارغ‌التحصیل دانشگ...
سیناپس

دوست‌داشتنی

نویسنده : میثا محمدی
فیلمنامه‌نویس و کارگردان: لیلیا اینگولفسدوتیر، تهیه&zwn...
سیناپس

کیف سیاه

نویسنده : میثا محمدی
فیلمنامه‌نویس: دیوید کوپ، کارگردان: استیون سودربرگ، تهی...
سیناپس

میکی ۱۷

نویسنده : میثا محمدی
  فیلمنامه‌نویس و کارگردان: بونگ جو هو، براساس ...
سیناپس

نوجوانی

نویسنده : میثا محمدی
فیلمنامه‌نویسان: جک تورن، استیون گراهام، کارگردان: فیلی...
از زبان فیلمنامه نویس

گفت‌وگو با دیوید ممت، نمایشنامه‌نویس و فیلمنامه‌نویس، درباره مهارت در نویسندگی

نویسنده : فرد توپل
به عنوان یکی از پرکارترین و تأثیرگذارترین نمایشنامه‌نوی...
کشمکش (نقد)

اهمیت زندگی روزمره و مفهوم مقاومت در فیلمنامه «هنوز این‌جا هستم»

نویسنده : سیدآریا قریشی
اگر به صفحات معرفی هنوز این‌جا هستم در پایگاه‌های ...
کشمکش (نقد)

مطالعه شخصیت در فیلمنامه «حقایق سخت»

نویسنده : اردوان وزیری
تجربه تماشای فیلم حقایق سخت(مایک لی 2024) از منظر سازوکار دا...
از زبان فیلمنامه نویس

گفت‌وگو با مایک لی، نویسنده و کارگردان «حقایق سخت»

نویسنده : جک شکنر
مایک لی در طول دوران حرفه‌ای بیش از پنج دهه‌ای، خو...
از زبان فیلمنامه نویس

گفت‌وگو با والتر سالس، کارگردان «هنوز این‌جا هستم»

نویسنده : کریستوفر رید
والتر سالس کارگردان برزیلی در طول فعالیت سینمایی‌اش توا...
کشمکش (نقد)

عدم فهم دراماتیک داستان در فیلمنامه «یک ناشناخته کامل»

نویسنده : احسان آجورلو
فهم موسیقی به شدت وابسته درک درونی است. دقیقا برعکس داستان ی...