ورود به سایت
صفحه اصلی
اخبار
سینمای ایران
سرمقاله
پیش درآمد
روايت
اکران
کشمکش (نقد)
از زبان فیلمنامه نویس
فیلمنامه کوتاه
رو در رو
معرفی کتاب
بن مایه
صحنه کوچک
سینما/ادبیات
نقطه دید
به یاد
سینمای جهان
سیناپس
کشمکش (نقد)
از زبان فیلمنامه نویس
کارگاه فیلمنامه
مکاشفات
بن مایه
نقطه دید
تجربه های پراکنده
سینما/ادبیات
به یاد
پرونده
فیلمنامه
دراماتورژی فیلمنامه
آرشیو شمارگان
تماس با ما
شناسنامه
قوانین و مقررات
جستجو
جستجو
سینمای جهان
سینمای جهان
از زبان فیلمنامه نویس
گفتوگو با استیون گراهام بازیگر و یکی از نویسندگان سریال نوجوانی
نویسنده : سم بریجر
مینی سریال نوجوانی محصول نتفلیکس، داستان دلهرهآور پسری...
کشمکش (نقد)
روایت کارآگاهی در فیلمنامه «کیف سیاه»
نویسنده : سیدآریا قریشی
روایتکردن داستانی پیرامون توطئههای کلانِ بین&zwn...
کشمکش (نقد)
کاربرد جامپ کات در روایت فیلم «دوستداشتنی»
نویسنده : اردوان وزیری
در جیبم ستارهای است که آن را رازی مییابم، آن&...
کشمکش (نقد)
بررسی معیارهای توجیهپذیری برداشت بلند در فیلمنامه «نوجوانی»
نویسنده : پویا هاشمپور
تکنیک برداشت بلند یا لانگتیک (One-Take) در سینمای مدرن...
از زبان فیلمنامه نویس
گفتوگو با استیون سودربرگ درباره «کیف سیاه»
نویسنده : برنت لانگ
استیون سودربرگ و دیوید کپ ایده بسیار عجیب و غریبی برای...
کشمکش (نقد)
نگاهی به فیلمنامه «میکی ۱۷» از منظر روایت داستان و شکل انتقال محتوا
نویسنده : حسین جوانی
همان همیشگی یک کارگر قابل تعویض (یا کارگر یکبار مصر...
از زبان فیلمنامه نویس
گفتوگو با بونگ جون هو، نویسنده و کارگردان «میکی ۱۷»
نویسنده : nationalbordofreview
ایده چاپ انسان مبنای خلق یک کمدی سیاه در قالب عل...
کشمکش (نقد)
نگاهی به فیلمنامه سریال «نوجوانی»
نویسنده : creativescreenwriting
سریال نوجوانی ادعانامهای نگرانکننده و بهمو...
کشمکش (نقد)
بررسی رابطه میان شخصیتهای پدر و پسر در فیلمنامه «نوجوانی»
نویسنده : محمد قربانی
روابط میان شخصیتها نه تنها موتور محرک روایت است، بلکه ...
از زبان فیلمنامه نویس
گفتوگو با لیلیا اینگلفسدوتیر نویسنده و کارگردان فیلم «دوستداشتنی»
نویسنده : لارنس بویس
لیلیا اینگلفسدوتیر کارگردان نروژی که فارغالتحصیل دانشگ...
سیناپس
دوستداشتنی
نویسنده : میثا محمدی
فیلمنامهنویس و کارگردان: لیلیا اینگولفسدوتیر، تهیه&zwn...
سیناپس
کیف سیاه
نویسنده : میثا محمدی
فیلمنامهنویس: دیوید کوپ، کارگردان: استیون سودربرگ، تهی...
سیناپس
میکی ۱۷
نویسنده : میثا محمدی
فیلمنامهنویس و کارگردان: بونگ جو هو، براساس ...
سیناپس
نوجوانی
نویسنده : میثا محمدی
فیلمنامهنویسان: جک تورن، استیون گراهام، کارگردان: فیلی...
از زبان فیلمنامه نویس
گفتوگو با دیوید ممت، نمایشنامهنویس و فیلمنامهنویس، درباره مهارت در نویسندگی
نویسنده : فرد توپل
به عنوان یکی از پرکارترین و تأثیرگذارترین نمایشنامهنوی...
کشمکش (نقد)
اهمیت زندگی روزمره و مفهوم مقاومت در فیلمنامه «هنوز اینجا هستم»
نویسنده : سیدآریا قریشی
اگر به صفحات معرفی هنوز اینجا هستم در پایگاههای ...
کشمکش (نقد)
مطالعه شخصیت در فیلمنامه «حقایق سخت»
نویسنده : اردوان وزیری
تجربه تماشای فیلم حقایق سخت(مایک لی 2024) از منظر سازوکار دا...
از زبان فیلمنامه نویس
گفتوگو با مایک لی، نویسنده و کارگردان «حقایق سخت»
نویسنده : جک شکنر
مایک لی در طول دوران حرفهای بیش از پنج دههای، خو...
از زبان فیلمنامه نویس
گفتوگو با والتر سالس، کارگردان «هنوز اینجا هستم»
نویسنده : کریستوفر رید
والتر سالس کارگردان برزیلی در طول فعالیت سینماییاش توا...
کشمکش (نقد)
عدم فهم دراماتیک داستان در فیلمنامه «یک ناشناخته کامل»
نویسنده : احسان آجورلو
فهم موسیقی به شدت وابسته درک درونی است. دقیقا برعکس داستان ی...
نمایش بیشتر