ورود به سایت
صفحه اصلی
اخبار
سینمای ایران
سرمقاله
پیش درآمد
روايت
اکران
کشمکش (نقد)
از زبان فیلمنامه نویس
فیلمنامه کوتاه
رو در رو
معرفی کتاب
بن مایه
صحنه کوچک
سینما/ادبیات
نقطه دید
به یاد
سینمای جهان
سیناپس
کشمکش (نقد)
از زبان فیلمنامه نویس
کارگاه فیلمنامه
مکاشفات
بن مایه
نقطه دید
تجربه های پراکنده
سینما/ادبیات
به یاد
پرونده
فیلمنامه
دراماتورژی فیلمنامه
آرشیو شمارگان
تماس با ما
شناسنامه
قوانین و مقررات
جستجو
جستجو
سینمای جهان
سینمای جهان
بن مایه
چگونه فیلمنامه خود را بفروشید
نویسنده : جاکوب کروگر
بخش چهارم شما بهتازگی فیلم بسیار جذابی را به پایان ...
کشمکش (نقد)
درباره ویژگیهای زیباشناختی هالیوودی در فیلمنامه «خانواده فیبلمن»
نویسنده : عباس نصراللهی
هالیوود همواره (اگر نگوییم مهمترین) یکی از مهمتر...
از زبان فیلمنامه نویس
گفتوگو با تونی کوشنر، فیلمنامهنویس و کریستی ماکاسکو، تهیهکننده «خانواده فیبلمن»
نویسنده : مارک سالیزبری
خانواده فیبلمن شخصیترین فیلم اسپیلبرگ تا امروز است. اس...
کشمکش (نقد)
پیرنگ و خردهپیرنگ در فیلم «آرژانتین، 1985»
نویسنده : تکتم نوبخت
در آرژانتین، 1985، برای «خونتای نظامی» یا «...
کشمکش (نقد)
مطالعه تطبیقی رمان و فیلمنامه «تانگوی شیطان»
نویسنده : پیام رنجبران
عنوان رمان: تانگوی شیطان نویسنده: لسلو کراسناهورکایی س...
کشمکش (نقد)
نقش ایمان و طبیعت در فیلمنامه «رهاسازی»
نویسنده : اردوان وزیری
کوین مکدونالد، فیلمساز اسکاتلندی، در مستند درخشا...
از زبان فیلمنامه نویس
گفتوگو با سانتیاگو میتره، نویسنده و کارگردان «آرژانتین، 1985»
نویسنده : منبع: aframe.oscars.org و batimes.com.ar
«تاریخ را آدمهایی مانند من نمیسازند.»...
از زبان فیلمنامه نویس
حرفهای آنتوان فوکوآ درباره فیلم «رهاسازی»
نویسنده : منبع: Screendaily-The Independent
فیلم رهاسازی ساخته آنتوان فوکوآ از داستانی که پشت یک عکس است...
کشمکش (نقد)
موقعیتها و انتخابهای روزمره فلسفی در فیلمنامه «خانواده فیبلمن»
نویسنده : احسان آجورلو
درست است که فیلم استدلال فلسفی نمیآورد، اما میتو...
سیناپس
آرژانتین 1985
نویسنده : میثا محمدی
فیلمنامهنویسان: ماریانو لیناس، سانتیاگو میتره، کارگردا...
سیناپس
رهاسازی
نویسنده : میثا محمدی
فیلمنامهنویس: ویلیام ان. کلاژ، کارگردان: آنتوان فوکوآ،...
سیناپس
خانواده فیبلمن
نویسنده : میثا محمدی
فیلمنامهنویسان: استیون اسپیلبرگ، تونی کوشنر، کارگردان:...
تجربه های پراکنده
نظام ارزشهای اخلاقی و اخلاقیات فردی چگونه کاراکترها را شکل میدهند
نویسنده : مارک سِوی
دو واژه نظام ارزشهای اخلاقی و اخلاقیات فردی بارها و با...
سینما/ادبیات
مطالعه تطبیقی فیلمنامه و رمان «در جبهه غرب خبری نیست»
نویسنده : پیام رنجبران
نام رمان: در جبهه غرب خبری نیست نویسنده: اریش ماریا رمارک...
تجربه های پراکنده
نوشتن فیلمنامه پیرامون مشکلات روانی
نویسنده : Creativescreenwriting.com
همگی گاه در فیلمهای سینمایی و تلویزیونی صحنههای ...
از زبان فیلمنامه نویس
گفتوگو با ادوارد برگر، نویسنده و کارگردان «در جبهه غرب خبری نیست»
نویسنده : رایان مککویید
سینما عقبهای طولانی در نمایش وحشت جنگ، بهخصوص وی...
بن مایه
چگونه فیلمنامه خود را بفروشید
نویسنده : جاکوب کروگر
خب وقت آن رسیده است که برویم سر اصل مطلب. چطور سراغ تهیه&zwn...
از زبان فیلمنامه نویس
گفتوگو با والتر هیل، فیلمنامهنویس و کارگردان «مرگ برای یک دلار»
نویسنده : مث مولکاهی
والتر هیل که در دهه ۸۰ نام خود را بر سر زبانها انداخت،...
کشمکش (نقد)
طرح داستانی احمقانه در فیلمنامه «مرگ برای یک دلار»
نویسنده : اردوان وزیری
در حوزه نقد ادبی، طرح داستانی احمقانه (idiot plot) به روایت&...
کشمکش (نقد)
درباره خلق لحظات در فیلمنامه «در جبهه غرب خبری نیست»
نویسنده : حسین جوانی
خلق لحظهای خاص که از پسِ پرداختن به جزئیات یا پی...
نمایش بیشتر