ورود به سایت
صفحه اصلی
اخبار
سینمای ایران
سرمقاله
پیش درآمد
روايت
اکران
کشمکش (نقد)
از زبان فیلمنامه نویس
فیلمنامه کوتاه
رو در رو
معرفی کتاب
بن مایه
صحنه کوچک
سینما/ادبیات
نقطه دید
به یاد
سینمای جهان
سیناپس
کشمکش (نقد)
از زبان فیلمنامه نویس
کارگاه فیلمنامه
مکاشفات
بن مایه
نقطه دید
تجربه های پراکنده
سینما/ادبیات
به یاد
پرونده
فیلمنامه
دراماتورژی فیلمنامه
آرشیو شمارگان
تماس با ما
شناسنامه
قوانین و مقررات
جستجو
جستجو
سینمای جهان
سینمای جهان
از زبان فیلمنامه نویس
گفتوگو با وس اندرسون درباره «گزارش فرانسوی»
نویسنده : سوزان موریسون
وس اندرسون فیلمنامه گزارش فرانسوی را بر اساس داستانی مشترک ا...
کشمکش (نقد)
روایت متوالی در فیلمنامه «گزارش فرانسوی»
نویسنده : عباس نصراللهی
وس اندرسون، حالا و پس از ساخت چند فیلم که از لحاظ فضا، روایت...
کشمکش (نقد)
درباره واقعیت و حقیقت در سریال قاتلان باغچه
نویسنده : حسین جوانی
واقعیت و حقیقت «بر اساس داستان واقعی». وقتی ب...
از زبان فیلمنامه نویس
گفتوگو با استیون سودربرگ، نویسنده و کارگردان «کیمی»
نویسنده : نیک شگر
استیون سودربرگ تنها یکی از موفقترین کارگردانان جهان نی...
سینما/ادبیات
مطالعه تطبیقی رمان و فیلمنامه «لبه تیغ»
نویسنده : پیام رنجبران
1 سامرست موام در آغاز رمانش میکوشد تصویری معمولی از...
از زبان فیلمنامه نویس
صحبتهای گییرمو دل تورو، نویسنده و کارگردان «کوچه کابوس»
نویسنده : استیو پوند
گییرمو دلتورو، کارگردان کوچه کابوس، در گفت...
کشمکش (نقد)
گناهان کبیره در روایت فیلم «کوچه کابوس»
نویسنده : اردوان وزیری
مگر نه اینکه هیولا جز ترکیبی از اجزای موجودات واقعی چی...
کشمکش (نقد)
واگرایی ساختار داستان و شخصیت در «کیمی»
نویسنده : تکتم نوبخت
ساختار حوادث و ساختار شخصیت آینه تمامنمای یکدیگرند. به...
سیناپس
قاتلان باغچه
نویسنده : ملیکا هلالی
قسمت اول سوزان با داگلاس (دیپو اولا)، وکیل خود، تماس می&z...
از زبان فیلمنامه نویس
گفتوگو با اد سینکلر، فیلمنامهنویس سریال «قاتلان باغچه»
نویسنده : منبع: نیویورک تایمز
نامه تایپشده هواداران با امضای گری کوپر، نسخه محدود پو...
سیناپس
گزارش فرانسوی
نویسنده : میثا محمدی
فیلمنامهنویس و کارگردان: وس اندرسون، تهیهکننده: ...
سیناپس
کوچه کابوس
نویسنده : میثا محمدی
فیلمنامهنویسان: گییرمو دل تورو، کیم مورگان، بر ا...
سیناپس
کیمی
نویسنده : میثا محمدی
فیلمنامهنویس: دیوید کپ، کارگردان: استیون سودربرگ، مدیر...
از زبان فیلمنامه نویس
گفتوگوی جورج میلر با اصغر فرهادی درباره جهان فیلمسازیاش و «قهرمان»
نویسنده : جورج میلر
جورج میلر، کارگردان فیلمهایی مانند مدمکس: جاده خشم در ...
از زبان فیلمنامه نویس
گفتههای جوئل کوئن درباره «تراژدی مکبث»
نویسنده : کِنِت توران
جوئل کوئن طی فعالیت فیلمسازی نزدیک به 40 ساله خود، طیف...
از زبان فیلمنامه نویس
گفتوگو با آرون سورکین درباره فیلمنامه «ریکاردو بودن»
نویسنده : سونیا الکساندر
فیلم آخر آرون سورکین، فیلمنامهنویس مجرب و تحسینش...
کشمکش (نقد)
نگاهی به الگوهای شرح و بسط پیرنگ در فیلمنامه «ریکاردو بودن»
نویسنده : عباس نصراللهی
آرون سورکین از همان ابتدای راه فیلمنامهنویسی و فیلم&zw...
کشمکش (نقد)
دامنه تأویلپذیری در یک اقتباس؛ تراژدی مکبث
نویسنده : تکتم نوبخت
مسئله اقتباس نمایشنامه مکبث به زبان سینما در دور شدن از ضربا...
سینما/ادبیات
مطالعه تطبیقی رمان «نقاب» و فیلمنامه «عبور»(Passing)
نویسنده : پیام رنجبران
1 «آنچه اینجا به خوانندگان خود ارائه می...
کشمکش (نقد)
مفهوم رنج، بخشش و رستگاری در فیلمنامه «جرم»
نویسنده : اردوان وزیری
فران کرانز کارگردان فیلم جرم (Mass) در اولین اثر سینمایی خود...
نمایش بیشتر