سینمای جهان(تجربه های پراکنده)

تجربه های پراکنده

پیچیده است؛ ارتباط میان قهرمان و ضدقهرمان

نویسنده : مارک سِوی
ضدقهرمان‌ها برای هر داستانی ضروری هستند. همه ما این را ...
تجربه های پراکنده

چه چیزی یک شخصیت را به‌یادماندنی می­کند؟

نویسنده : مایکل لی سیمپسون
پری سفید در هوا شناور است و در آسمان بعدازظهر بالا می­رو...
تجربه های پراکنده

چگونه در فیلمنامه‌تان صعود کنید (قسمت دوم)

نویسنده : جان اروینگ
      شما در مرحله توسعه فیلمنامه آن...
تجربه های پراکنده

چگونه در فیلمنامه‌تان صعود کنید

نویسنده : جان اروینگ
به محض این‌که فیلمنامه نوشته شود، به محض این‌که فی...
تجربه های پراکنده

تکنیک‌های روایت غیرخطی داستان برای فیلمنامه‌نویسان

نویسنده : کوین نلسون
در تمام طول تاریخ، هر اثر هنری تحت تأثیر زمان خلق آن بوده اس...
تجربه های پراکنده

خلق صحنه‌ها و لحظات واقعی در فیلمنامه‌

نویسنده : مارک سوی
روزالیند راسل (بازیگر): «در مورد صحنه‌ها، نیمی از...
تجربه های پراکنده

چهره‌های متعدد کاراکترهای حامی در روایت فیلمنامه

نویسنده : جیمز ناپولی
کاراکترهای حامی عملکردهای بسیاری را به فیلم‌ها و تلویزی...
تجربه های پراکنده

روایت داستان و اهمیت تم

نویسنده : فرنوش زندیه
تم داستان، فارغ از نوع قالبی که داستان در آن روایت می‌ش...
تجربه های پراکنده

فیلمنامه­‌نویسان چطور می‌­توانند از قانون سه­ بهره ببرند

نویسنده : مارک سوی
وقتی فیلمنامه‌­نویس تازه‌­کاری بودم، کسی ب...
تجربه های پراکنده

چرا فیلمنامه رد می­‌شود؛ ۱۰ دلیل شایع رد شدن فیلمنامه

نویسنده : کوری مندل
وقتی فیلمنامه‌ای برای صنعت فیلم‌سازی فرستاده می&zw...
تجربه های پراکنده

تنش دراماتیک؛ مخاطب را میخکوب کن (1)

نویسنده : پاتریک او.دریسکول
مترجم: میثا محمدی مفاهیم هوشمندانه، ژانرهای پایه و شخصیت&...
تجربه های پراکنده

تنش دراماتیک؛ مخاطب را میخکوب کن (2)

نویسنده : پاتریک او.دریسکول
مترجم: میثا محمدی نگه داشتن تماشاچی در قلاب به سؤالات درا...
تجربه های پراکنده

دیالوگ زیور داستان است

نویسنده : مارک سِوی
آلفرد هیچکاک جمله معروفی دارد با این مضمون که باید بتوان تما...
تجربه های پراکنده

صحنه‌ای که فیلمنامه‌تان را نابود می‌کند

نویسنده : مارک سوی
اولین دلیل عدم موفقیت برای فیلمنامه‌نویسان غیرحرفه&zwnj...
تجربه های پراکنده

9 راه نوشتن قلاب‌های قوی برای فیلمنامه

نویسنده : دان‌هافمن
می‌توان ثابت کرد آغاز فیلمنامه مهم‌ترین بخش آن است...
تجربه های پراکنده

پنج ابزار در دستان شما، برای نوشتن صحنه¬های جذاب در فیلمنامه

نویسنده : دان‌هافمن
مترجم: مرجان گلستاني ساختار را فراموش کنید. شخصیت‌پر...
تجربه های پراکنده

فیلمنامه‌نویسان، در حال‌وهوای عاشقی هستید؟ کمدی‌ عاشقانه بنویسید

نویسنده : کریستوفر مک‌کیتریک
مترجم: فرنوش زندیه کمتر ژانری تضادهای موجود در ژانر کمدی&...
تجربه های پراکنده

بزرگ‌ترین اشتباهی که فيلمنامه‌نويسان مرتکب می‌شوند، چیست؟

نویسنده : اریک بورک
فيلمنامه‌نويس برنده جایزه امی، اریک بورک، به موشکافی ای...
تجربه های پراکنده

بررسی شباهت‌های اتاق فرار و فیلمنامه‌های هیجان‌محور

نویسنده : جوی مادیا
اتاق فرار چیست و چگونه می‌تواند برای خلق روایت‌های...