ورود به سایت
صفحه اصلی
اخبار
سینمای ایران
سرمقاله
پیش درآمد
روايت
اکران
کشمکش (نقد)
از زبان فیلمنامه نویس
فیلمنامه کوتاه
رو در رو
معرفی کتاب
بن مایه
صحنه کوچک
سینما/ادبیات
نقطه دید
به یاد
سینمای جهان
سیناپس
کشمکش (نقد)
از زبان فیلمنامه نویس
کارگاه فیلمنامه
مکاشفات
بن مایه
نقطه دید
تجربه های پراکنده
سینما/ادبیات
به یاد
پرونده
فیلمنامه
دراماتورژی فیلمنامه
آرشیو شمارگان
تماس با ما
شناسنامه
قوانین و مقررات
جستجو
جستجو
سینمای جهان
/
کشمکش (نقد)
سینمای جهان(نقد)
کشمکش (نقد)
تعارض پیرنگ انتقام و عاشقانه در روایت «کنتِ مونت کریستو»
نویسنده : احسان آجورلو
پاسخ درخور به پستی و دنائت و خیانت چیست؟ درست است که می&zwnj...
کشمکش (نقد)
نگاهی به زیباییشناسی یوتوپیا و دیستوپیا در فیلمنامه «مگالوپولیس»
نویسنده : محمدجواد فراهانی
واژه پولیس که پیشینهای طولانی در اسطورهشناسی و ف...
کشمکش (نقد)
بررسی عناصر تریلر روانشناختی در فیلمنامه «جوکر: جنون مشترک»
نویسنده : پویا هاشمپور
از همان مرحله نگارش فیلمنامه قرار است یک تجربه متفاوت باشد. ...
کشمکش (نقد)
تکرارِ ملال در فیلمنامه «جوکر: جنون مشترک»
نویسنده : اردوان وزیری
برای تحلیل فیلم جوکر:جنون مشترک (تاد فیلیپس/ ۲۰۲۴) ناچاریم ب...
کشمکش (نقد)
فقدان طرح، داستان و شخصیت در فیلم «مگالوپلیس»
نویسنده : تکتم نوبخت
مگالوپلیسِ کاپولا بیشتر از آنکه یک داستان آرمانش...
کشمکش (نقد)
مقایسه ساختار روایی در دو نسخه «بیتلجوس»
نویسنده : تکتم نوبخت
شخصیت بیتلجوس یکی از محبوبترین شخصیتهای دن...
کشمکش (نقد)
بررسی عنصر ویژگی فیلمهای دنبالهای در فیلمنامه «بیتلجوس بیتلجوس»
نویسنده : پویا هاشمپور
فیلمهایی که به عنوان دنباله برای قسمت پیشین ساخته می&z...
کشمکش (نقد)
بررسی اخلاقگرایی در داستانهایی بر پایه هوش مصنوعی
نویسنده : احسان آجورلو
داستان تکراری است؟ بله. پیرنگ و موضوع نیز تکراری است؟ بله. پ...
کشمکش (نقد)
عاشقانههای طبقه متوسط در سینمای کلود سوته
نویسنده : آریا قریشی
«ارنست همینگوی زمانی نوشت: «دنیا جای قشنگی است و...
کشمکش (نقد)
نگاهی به فیلمنامههای کلود سوته
نویسنده : صوفیا نصرالهی
میان فیلمسازان فرانسوی، کلود سوته جزء قدرنادیدهت...
کشمکش (نقد)
نقش علیت در روایت فیلمهای زیرژانر تسخیر در فیلمنامه «لنگدراز»
نویسنده : احسان آجورلو
تصویر شیطان در فیلم لنگدراز باعث دامن زدن به بحثی قدیم...
کشمکش (نقد)
بررسی ساختار داستان در فیلم «دیدی»
نویسنده : تکتم نوبخت
فیلم دیدی کمدی درام دلگرمکنندهای است که بر...
کشمکش (نقد)
روایت غیرخطی در فیلمنامه «تماس»
نویسنده : اردوان وزیری
ساقهایم گرچه نزار است به جایی میروم که گل&zwn...
کشمکش (نقد)
دویدن آبرنگ فرهنگ ژاپنی در شبکه نمایش خانگی
نویسنده : احسان آجورلو
فیلمهای سامورایی چگونه محبوبیت خاص خود را پیدا کرده&zw...
کشمکش (نقد)
نقد انگیزهمندی قهرمان در فیلمنامه «گردبادها»
نویسنده : محمد قربانی
شخصیتپردازی کیت به عنوان قهرمان فیلمنامه گردباها از هم...
کشمکش (نقد)
سایکودرام و کاتارسیس در فیلمنامه «گوستلایت»
نویسنده : اردوان وزیری
تاریخچه پژوهشهای علمی و عملی در خصوص تأثیر شفابخش سایک...
کشمکش (نقد)
کارکرد نمادین عناصردر روایت «تلما»
نویسنده : تکتم نوبخت
فیلم تلما به نویسندگی و کارگردانی جاش مارگولین، اولین فیلم ب...
کشمکش (نقد)
بررسي ساختار داستاني «موتورسواران»
نویسنده : تکتم نوبخت
مبناي روايت فيلم تازه جف نيكولز، موتورسواران، خردهفرهن...
کشمکش (نقد)
مفهوم اضطراب از دید سورن کیرکگور، در فیلمنامه «درون و بیرون2»
نویسنده : احسان آجورلو
قسمت دوم انیمیشن درون و بیرون مانند قسمت اول یک انیمیشن بزرگ...
کشمکش (نقد)
بررسی عنصر قهرمان جمعی در فیلمنامه «موتورسواران»
نویسنده : پویا هاشمپور
فیلمنامهای را که جف نیکولز برای جدیدترین ساخته سینمایی...
نمایش بیشتر