ورود به سایت
صفحه اصلی
اخبار
سینمای ایران
سرمقاله
پیش درآمد
روايت
اکران
کشمکش (نقد)
از زبان فیلمنامه نویس
فیلمنامه کوتاه
رو در رو
معرفی کتاب
بن مایه
صحنه کوچک
سینما/ادبیات
نقطه دید
به یاد
سینمای جهان
سیناپس
کشمکش (نقد)
از زبان فیلمنامه نویس
کارگاه فیلمنامه
مکاشفات
بن مایه
نقطه دید
تجربه های پراکنده
سینما/ادبیات
به یاد
پرونده
فیلمنامه
دراماتورژی فیلمنامه
آرشیو شمارگان
تماس با ما
شناسنامه
قوانین و مقررات
جستجو
جستجو
سینمای جهان
/
کشمکش (نقد)
سینمای جهان(نقد)
کشمکش (نقد)
مسیر یک قرن پرواز: سوپرمن در آینه زمان
نویسنده : کسری ولایی
«سوپرمن جدید بهتره یا قبلی؟»، «این یکی به ...
کشمکش (نقد)
روایت سرگردان در غیاب ساختار در فیلمنامه «از عرش به فرش»
نویسنده : اردوان وزیری
به نظر میرسد اسپایک لی با ساخت فیلم از عرش به فرش (202...
کشمکش (نقد)
درباره فیلمنامه «سلاحها» و فیلم پازلی
نویسنده : عباس نصراللهی
فیلم سلاحها ساخته زک کرگر یکی از آن فیلمهای مورد...
کشمکش (نقد)
نگاهی به فیلمنامه سریال «دپارتمان کیو» با محوریت ویژگیهای روایی «پرونده راکد»
نویسنده : حسین جوانی
اصطلاح (Cold Case) یا آنچنان که ما در فارسی میگو...
کشمکش (نقد)
بررسی موضوع اقتباس از رمانهای «دپارتمان کیو» به سریال تلویزیونی
نویسنده : پویا هاشمپور
فرایند اقتباس رمان به تلویزیون همواره نیازمند تصمیمات خلاقان...
کشمکش (نقد)
نگاهی به تله روایت در فیلمنامه «سوپرمن»
نویسنده : آرش ربانی
فیلم سوپرمن (۲۰۲5) در ظاهر تلاشی است برای بازتعریف قهرمان کل...
کشمکش (نقد)
نگاهی به فیلمنامه «زندگی چاک»
نویسنده : اردوان وزیری
وقتی انسانی میمیرد نه فقط نور افلاک خاموش می...
کشمکش (نقد)
نگاهی به تغییر ساختاری روایتهای معاصر از رخدادهای زندگی روزمره در فیلمنامه «ادینگتون»
نویسنده : احسان آجورلو
ادینگتون در مقام یک فیلمنامه، نه صرفا درباره آدم...
کشمکش (نقد)
مرور ویژگیهای روایی فیلمهای مسابقات اتومبیلرانی به بهانه « اف ۱»
نویسنده : حسین جوانی
زیر ژانر مسابقات اتومبیلرانی در سینمای هالیوود، همواره...
کشمکش (نقد)
ناهمگونی در تعادل شخصیتهای اصلی و فرعی در «زندگی چاک»
نویسنده : آرش ربانی
لیندا سیگر در کتاب راهنمای خلاقیت فیلمنامهنویس[i] تأکی...
کشمکش (نقد)
بحران روایتی و بازنمایی صرف در بازخوانی مؤلفههای یک ژانر در فیلم «شوالیههای آلتو»
نویسنده : احسان آجورلو
سینمای گنگستری، همانقدر که حامل درامی پرکشش، جذابیت اس...
کشمکش (نقد)
تحلیل نقش زمان واقعی در فیلمنامه سریال گودال
نویسنده : پویا هاشمپور
سریال گودال در نگاه اول ممکن است تنها ادامهای بر سنت ط...
کشمکش (نقد)
درباره بازتابندگی در فیلمنامه «طرح فنیقی»
نویسنده : عباس نصراللهی
وارن باکلند در کتاب ...
کشمکش (نقد)
تشابه موقعیتها،تضاد واکنشها و جابهجایی نقشها در فیلمنامه «یک خانواده معمولی»
نویسنده : اردوان وزیری
فیلم یک خانواده معمولی به کارگردانی هور جین-هو فیلم&zw...
کشمکش (نقد)
گفتوگوی احسان آجورلو و رامتین شهبازی پیرامون فیلمنامه «ماجرا»
نویسنده : احسان آجورلو
فیلمنامه ماجرای آنتونیونی از آن دست فیلمنامههای مدرنی ...
کشمکش (نقد)
مرور ویژگیهای روایی فیلمهای ماجراجویانه با محوریت کشف گنج به بهانه «چشمه جوانی»
نویسنده : حسین جوانی
چشمه جوانی به کارگردانی گای ریچی با فیلمنامهای از جیمز...
کشمکش (نقد)
«هنری جانسون» و منطق درام بستهبندیشده
نویسنده : اردوان وزیری
فیلم هنری جانسون به نویسندگی و کارگردانی دیوید ممت، در بدو ا...
کشمکش (نقد)
چرا «گناهکاران» یک فیلم خونآشامی نیست
نویسنده : تکتم نوبخت
فیلم گناهکاران ساخته رایان کوگلر ترکیبی از چند ژانر اس...
کشمکش (نقد)
تعلیق و اضطراب در فیلمنامه «دراپ»
نویسنده : اردوان وزیری
کریستوفر لندون فیلمنامهنویس،کارگردان و تهیهکننده...
کشمکش (نقد)
نگاهی به فیلمنامه «مامان بزرگها» با محوریت روابط بین شخصیتها
نویسنده : حسین جوانی
مامان بزرگها به کارگردانی استیون شباسکی و نویسند...
نمایش بیشتر