ورود به سایت
صفحه اصلی
اخبار
سینمای ایران
سرمقاله
پیش درآمد
روايت
اکران
کشمکش (نقد)
از زبان فیلمنامه نویس
فیلمنامه کوتاه
رو در رو
معرفی کتاب
بن مایه
صحنه کوچک
سینما/ادبیات
نقطه دید
به یاد
سینمای جهان
سیناپس
کشمکش (نقد)
از زبان فیلمنامه نویس
کارگاه فیلمنامه
مکاشفات
بن مایه
نقطه دید
تجربه های پراکنده
سینما/ادبیات
به یاد
پرونده
فیلمنامه
دراماتورژی فیلمنامه
آرشیو شمارگان
تماس با ما
شناسنامه
قوانین و مقررات
جستجو
جستجو
سینمای جهان
/
کشمکش (نقد)
سینمای جهان(نقد)
کشمکش (نقد)
اهمیت زندگی روزمره و مفهوم مقاومت در فیلمنامه «هنوز اینجا هستم»
نویسنده : سیدآریا قریشی
اگر به صفحات معرفی هنوز اینجا هستم در پایگاههای ...
کشمکش (نقد)
مطالعه شخصیت در فیلمنامه «حقایق سخت»
نویسنده : اردوان وزیری
تجربه تماشای فیلم حقایق سخت(مایک لی 2024) از منظر سازوکار دا...
کشمکش (نقد)
عدم فهم دراماتیک داستان در فیلمنامه «یک ناشناخته کامل»
نویسنده : احسان آجورلو
فهم موسیقی به شدت وابسته درک درونی است. دقیقا برعکس داستان ی...
کشمکش (نقد)
تحلیل حادثه محرک برخی فیلمنامههای جشنواره چهلوسوم فجر
نویسنده : علی صفایی
تداوم توجه مخاطب در طول روایت نیازمند تمهیدهای مهمی است که ا...
کشمکش (نقد)
بررسی عناصر درام شرقی در فیلمنامه «چگونه قبل از مرگ مادربزرگ میلیونر شویم؟»
نویسنده : احسان آجورلو
بین جوانانی که به ارثیه آیندهشان دل&...
کشمکش (نقد)
فرم روایت و تقابلهای دوتایی در «تمام آنچه نور میپنداریم»
نویسنده : تکتم نوبخت
تمام آنچه نور میپنداریم به نویسندگی و کارگردانی ...
کشمکش (نقد)
مفهوم آزادی در فیلمنامه «سینگ سینگ»
نویسنده : اردوان وزیری
فیلم سینگ سینگ (Sing Sing) به کارگردانی گرگ کودار که بر اساس...
کشمکش (نقد)
آیا «گلادیاتور ۲» جانشین شایستهای برای قسمت اول است؟
نویسنده : آریا قریشی
«یک سرباز با اصالت رومی به عنوان یک گلادیاتور نا...
کشمکش (نقد)
جریان سیال روایت در فیلمنامه انیمیشن «جریان»
نویسنده : اردوان وزیری
انیمیشن جریان(Flow-2024) ساخته گینتس زیلبالودیس فیلم&z...
کشمکش (نقد)
«شرور»: پیش داستانی برای جادوگر شهر اُز
نویسنده : تکتم نوبخت
شرور روایت تازهای از داستان کلاسیک و فولکوریک جادوگر ش...
کشمکش (نقد)
درباره «شرور» که اقتباس در اقتباسی از جادوگر شهر اُز است
نویسنده : CREATIVE SCREENWRITING
شرور «داستان ناگفته» از جادوگر شهر اُز را به تصو...
کشمکش (نقد)
بررسی عناصر ژانر تراژیکمدی در فیلم «خاطرات یک حلزون»
نویسنده : پویا هاشمپور
خاطرات یک حلزون سوگنامهای از زندگی و سرگذشت دختر...
کشمکش (نقد)
تعارض پیرنگ انتقام و عاشقانه در روایت «کنتِ مونت کریستو»
نویسنده : احسان آجورلو
پاسخ درخور به پستی و دنائت و خیانت چیست؟ درست است که می&zwnj...
کشمکش (نقد)
نگاهی به زیباییشناسی یوتوپیا و دیستوپیا در فیلمنامه «مگالوپولیس»
نویسنده : محمدجواد فراهانی
واژه پولیس که پیشینهای طولانی در اسطورهشناسی و ف...
کشمکش (نقد)
بررسی عناصر تریلر روانشناختی در فیلمنامه «جوکر: جنون مشترک»
نویسنده : پویا هاشمپور
از همان مرحله نگارش فیلمنامه قرار است یک تجربه متفاوت باشد. ...
کشمکش (نقد)
تکرارِ ملال در فیلمنامه «جوکر: جنون مشترک»
نویسنده : اردوان وزیری
برای تحلیل فیلم جوکر:جنون مشترک (تاد فیلیپس/ ۲۰۲۴) ناچاریم ب...
کشمکش (نقد)
فقدان طرح، داستان و شخصیت در فیلم «مگالوپلیس»
نویسنده : تکتم نوبخت
مگالوپلیسِ کاپولا بیشتر از آنکه یک داستان آرمانش...
کشمکش (نقد)
مقایسه ساختار روایی در دو نسخه «بیتلجوس»
نویسنده : تکتم نوبخت
شخصیت بیتلجوس یکی از محبوبترین شخصیتهای دن...
کشمکش (نقد)
بررسی عنصر ویژگی فیلمهای دنبالهای در فیلمنامه «بیتلجوس بیتلجوس»
نویسنده : پویا هاشمپور
فیلمهایی که به عنوان دنباله برای قسمت پیشین ساخته می&z...
کشمکش (نقد)
بررسی اخلاقگرایی در داستانهایی بر پایه هوش مصنوعی
نویسنده : احسان آجورلو
داستان تکراری است؟ بله. پیرنگ و موضوع نیز تکراری است؟ بله. پ...
نمایش بیشتر