ورود به سایت
صفحه اصلی
اخبار
سینمای ایران
سرمقاله
پیش درآمد
روايت
اکران
کشمکش (نقد)
از زبان فیلمنامه نویس
فیلمنامه کوتاه
رو در رو
معرفی کتاب
بن مایه
صحنه کوچک
سینما/ادبیات
نقطه دید
به یاد
سینمای جهان
سیناپس
کشمکش (نقد)
از زبان فیلمنامه نویس
کارگاه فیلمنامه
مکاشفات
بن مایه
نقطه دید
تجربه های پراکنده
سینما/ادبیات
به یاد
پرونده
فیلمنامه
دراماتورژی فیلمنامه
آرشیو شمارگان
تماس با ما
شناسنامه
قوانین و مقررات
جستجو
جستجو
سینمای جهان
/
کشمکش (نقد)
سینمای جهان(نقد)
کشمکش (نقد)
دویدن آبرنگ فرهنگ ژاپنی در شبکه نمایش خانگی
نویسنده : احسان آجورلو
فیلمهای سامورایی چگونه محبوبیت خاص خود را پیدا کرده&zw...
کشمکش (نقد)
نقد انگیزهمندی قهرمان در فیلمنامه «گردبادها»
نویسنده : محمد قربانی
شخصیتپردازی کیت به عنوان قهرمان فیلمنامه گردباها از هم...
کشمکش (نقد)
سایکودرام و کاتارسیس در فیلمنامه «گوستلایت»
نویسنده : اردوان وزیری
تاریخچه پژوهشهای علمی و عملی در خصوص تأثیر شفابخش سایک...
کشمکش (نقد)
کارکرد نمادین عناصردر روایت «تلما»
نویسنده : تکتم نوبخت
فیلم تلما به نویسندگی و کارگردانی جاش مارگولین، اولین فیلم ب...
کشمکش (نقد)
بررسي ساختار داستاني «موتورسواران»
نویسنده : تکتم نوبخت
مبناي روايت فيلم تازه جف نيكولز، موتورسواران، خردهفرهن...
کشمکش (نقد)
مفهوم اضطراب از دید سورن کیرکگور، در فیلمنامه «درون و بیرون2»
نویسنده : احسان آجورلو
قسمت دوم انیمیشن درون و بیرون مانند قسمت اول یک انیمیشن بزرگ...
کشمکش (نقد)
بررسی عنصر قهرمان جمعی در فیلمنامه «موتورسواران»
نویسنده : پویا هاشمپور
فیلمنامهای را که جف نیکولز برای جدیدترین ساخته سینمایی...
کشمکش (نقد)
عنصر ابهام در فیلمنامه «صدای زنگ»
نویسنده : اردوان وزیری
چرا گره گوار سامسا در مسخ «یک روز صبح، همین که از خواب...
کشمکش (نقد)
اهمیت داستان و شخصیت در ساختن اسپین آف برای «جاده خشم: مکس دیوانه»
نویسنده : تکتم نوبخت
مکس دیوانه: جاده خشم فیلم مهمی است. چرا فیلم مهمی است؟ دلایل...
کشمکش (نقد)
آشفتگی شِبهژانری در فیلمنامه «هیتمن»
نویسنده : اردوان وزیری
در یک خیابان آرام و دلپذیر، در یک محله آرام و دل...
کشمکش (نقد)
نقد کلیشههای ژانری در فیلمنامه «وزارت جنگ ناجوانمردانه»
نویسنده : محمد قربانی
قراردادهای ژانری میتوانند فردیت نویسنده را تحت تأثیر ق...
کشمکش (نقد)
نگاهی به شخصیتهای انیمه «پسر و مرغ ماهیخوار»
نویسنده : احسان آجورلو
پسر و مرغ ماهیخوار نام رمانی نوشته گنزابورو یوشینو در ...
کشمکش (نقد)
طبیعت و محیط زیست در روایت فیلمنامه «شر وجود ندارد»
نویسنده : اردوان وزیری
آب را گل نکنیم در فرودست انگار کفتری میخورد آب ...
کشمکش (نقد)
بازآفرینی الگوهای روایت و موتیفهای میازاکی در «پسر و مرغ ماهیخوار»
نویسنده : تکتم نوبخت
هایائو میازاکی در طول سالها به نظام فکری مشخصی رسیده ک...
کشمکش (نقد)
بررسی عنصر پیش درآمد در فیلمنامه «وانکا»
نویسنده : پویا هاشمپور
واژه پیشدرآمد را در سینما معمولاً در سالها...
کشمکش (نقد)
نگاهی به فیلمنامه فیلم «تلماسه2»
نویسنده : عباس نصراللهی
گذشته یا آینده... اقتباس دنی ویلنوو از رمان مشه...
کشمکش (نقد)
بررسی الگوی سفر قهرمان در فیلمنامه «تلماسه۲»
نویسنده : پویا هاشمپور
الگوی سفر یک قهرمان برگزیده الگویی است که از دیرباز تا کنون ...
کشمکش (نقد)
رئالیسم و تمثیل در فیلمنامه «اتاق معلمان»
نویسنده : اردوان وزیری
خاطرات دوران مدرسه کمابیش تا آخر عمر در ذهن و روان هر کسی با...
کشمکش (نقد)
بررسی یک ساختار دراماتیک در فیلمنامه «طعم چیزها»
نویسنده : احسان آجورلو
درامهای بزرگ حاوی کنشها و موقعیتهای بزرگ ه...
کشمکش (نقد)
ساختار و محتوا در فیلمنامه «روی علفهای خشک»
نویسنده : احسان آجورلو
فیلمهای نوری بیلگه جیلان و داستانهای اودیسه&zwnj...
نمایش بیشتر