ورود به سایت
صفحه اصلی
اخبار
سینمای ایران
سرمقاله
پیش درآمد
روايت
اکران
کشمکش (نقد)
از زبان فیلمنامه نویس
فیلمنامه کوتاه
رو در رو
معرفی کتاب
بن مایه
صحنه کوچک
سینما/ادبیات
نقطه دید
به یاد
سینمای جهان
سیناپس
کشمکش (نقد)
از زبان فیلمنامه نویس
کارگاه فیلمنامه
مکاشفات
بن مایه
نقطه دید
تجربه های پراکنده
سینما/ادبیات
به یاد
پرونده
فیلمنامه
دراماتورژی فیلمنامه
آرشیو شمارگان
تماس با ما
شناسنامه
قوانین و مقررات
جستجو
جستجو
سینمای جهان
/
کشمکش (نقد)
سینمای جهان(نقد)
کشمکش (نقد)
درباره سریال «آخرین بازمانده از ما»
نویسنده : تکتم نوبخت
بوستون، سال 2013؛ با شیوع یک بیماری واگیردار که انسانه...
کشمکش (نقد)
بررسی مسئله حدیث نفس در فیلمنامه «قهرمانان»
نویسنده : احسان آجورلو
نخستین شرط در داستانگویی این است که مخاطب را مجاب کنیم...
کشمکش (نقد)
روایت یک دوستی گسستناپذیر در فیلمنامه «توری و لوکیتا»
نویسنده : اردوان وزیری
بحران مهاجرت غیرقانونی از کشورهای فقیر و کمبرخوردار و ...
کشمکش (نقد)
درباره سطوح کشمکش در فیلمنامه «پادشاه گمشده»
نویسنده : عباس نصراللهی
فیلمهای زیادی در سینما درباره پادشاهان و دوران پادشاهی...
کشمکش (نقد)
مصایب مهاجرت در فیلمنامه «آر.ام.ان»
نویسنده : احسان آجورلو
مجارستان در واکنش به هجوم مهاجران در حال ساختن حصاری مرزی اس...
کشمکش (نقد)
نمایش ملال در فیلمنامه «زندگی»
نویسنده : اردوان وزیری
کشف معنای واقعی زندگی پیچیدهترین مقولهای است که ...
کشمکش (نقد)
مقایسه لحن و فضا در «مردی به نام اوه»، ساخته هانس هولم و «مردی به نام اوتو»، ساخته مارک فورستر
نویسنده : تکتم نوبخت
مردی به نام اوتو ساخته مارک فورستر دومین اقتباس از رمان فردر...
کشمکش (نقد)
نگاهی به روایت در فیلمنامه فیلم پیاز شیشهای: یک چاقوکشی اسرارآمیز
نویسنده : عباس نصراللهی
رایان جانسون با ساختن فیلم چاقوکشی (Knives Out) در سال 2019 ...
کشمکش (نقد)
زیباییشناسی سکوت در ساختار داستانی «دختر آرام»
نویسنده : تکتم نوبخت
دختر آرام که از داستان کوتاه کلر کیگان با عنوان «سرپرس...
کشمکش (نقد)
بحران اگزیستانسیالیستی ساکنان یک جزیره خیالی
نویسنده : اردوان وزیری
مقدمه مارتین مکدونا نمایشنامهنویس، فیلمنامه&z...
کشمکش (نقد)
«بنشیهای اینیشرین»؛ زاده مکتبهای تئاتری قرن بیستم
نویسنده : تکتم نوبخت
بنشیهای اینیشرین کمدی سیاه یا دقیقتر «تراژ...
کشمکش (نقد)
درباره اختلافهای شخصیتی فیلمنامه «زمان آرماگدون»
نویسنده : احسان آجورلو
فیلمها و داستانها از اینرو ستایش می&...
کشمکش (نقد)
درباره ویژگیهای زیباشناختی هالیوودی در فیلمنامه «خانواده فیبلمن»
نویسنده : عباس نصراللهی
هالیوود همواره (اگر نگوییم مهمترین) یکی از مهمتر...
کشمکش (نقد)
پیرنگ و خردهپیرنگ در فیلم «آرژانتین، 1985»
نویسنده : تکتم نوبخت
در آرژانتین، 1985، برای «خونتای نظامی» یا «...
کشمکش (نقد)
مطالعه تطبیقی رمان و فیلمنامه «تانگوی شیطان»
نویسنده : پیام رنجبران
عنوان رمان: تانگوی شیطان نویسنده: لسلو کراسناهورکایی س...
کشمکش (نقد)
نقش ایمان و طبیعت در فیلمنامه «رهاسازی»
نویسنده : اردوان وزیری
کوین مکدونالد، فیلمساز اسکاتلندی، در مستند درخشا...
کشمکش (نقد)
موقعیتها و انتخابهای روزمره فلسفی در فیلمنامه «خانواده فیبلمن»
نویسنده : احسان آجورلو
درست است که فیلم استدلال فلسفی نمیآورد، اما میتو...
کشمکش (نقد)
طرح داستانی احمقانه در فیلمنامه «مرگ برای یک دلار»
نویسنده : اردوان وزیری
در حوزه نقد ادبی، طرح داستانی احمقانه (idiot plot) به روایت&...
کشمکش (نقد)
درباره خلق لحظات در فیلمنامه «در جبهه غرب خبری نیست»
نویسنده : حسین جوانی
خلق لحظهای خاص که از پسِ پرداختن به جزئیات یا پی...
کشمکش (نقد)
پرهیز از خلق هیجان در فیلمنامه «پرستار خوب»
نویسنده : اردوان وزیری
توبیاس لیندهولم، کارگردان و فیلمنامهنویس دانمارکی (یک ...
نمایش بیشتر