ورود به سایت
صفحه اصلی
اخبار
سینمای ایران
سرمقاله
پیش درآمد
روايت
اکران
کشمکش (نقد)
از زبان فیلمنامه نویس
فیلمنامه کوتاه
رو در رو
معرفی کتاب
بن مایه
صحنه کوچک
سینما/ادبیات
نقطه دید
به یاد
سینمای جهان
سیناپس
کشمکش (نقد)
از زبان فیلمنامه نویس
کارگاه فیلمنامه
مکاشفات
بن مایه
نقطه دید
تجربه های پراکنده
سینما/ادبیات
به یاد
پرونده
فیلمنامه
دراماتورژی فیلمنامه
آرشیو شمارگان
تماس با ما
شناسنامه
قوانین و مقررات
جستجو
جستجو
سینمای جهان
/
کشمکش (نقد)
سینمای جهان(نقد)
کشمکش (نقد)
تعلیق و اضطراب در فیلمنامه «دراپ»
نویسنده : اردوان وزیری
کریستوفر لندون فیلمنامهنویس،کارگردان و تهیهکننده...
کشمکش (نقد)
نگاهی به فیلمنامه «مامان بزرگها» با محوریت روابط بین شخصیتها
نویسنده : حسین جوانی
مامان بزرگها به کارگردانی استیون شباسکی و نویسند...
کشمکش (نقد)
نسبت مقدمهچینی و منحنی شخصیت در «درسهای پنگوئن»
نویسنده : محمد قربانی
مقدمهچینی در فیلمنامه پایهگذار منطق تحولات درام ...
کشمکش (نقد)
روایت کارآگاهی در فیلمنامه «کیف سیاه»
نویسنده : سیدآریا قریشی
روایتکردن داستانی پیرامون توطئههای کلانِ بین&zwn...
کشمکش (نقد)
کاربرد جامپ کات در روایت فیلم «دوستداشتنی»
نویسنده : اردوان وزیری
در جیبم ستارهای است که آن را رازی مییابم، آن&...
کشمکش (نقد)
بررسی معیارهای توجیهپذیری برداشت بلند در فیلمنامه «نوجوانی»
نویسنده : پویا هاشمپور
تکنیک برداشت بلند یا لانگتیک (One-Take) در سینمای مدرن...
کشمکش (نقد)
نگاهی به فیلمنامه «میکی ۱۷» از منظر روایت داستان و شکل انتقال محتوا
نویسنده : حسین جوانی
همان همیشگی یک کارگر قابل تعویض (یا کارگر یکبار مصر...
کشمکش (نقد)
نگاهی به فیلمنامه سریال «نوجوانی»
نویسنده : creativescreenwriting
سریال نوجوانی ادعانامهای نگرانکننده و بهمو...
کشمکش (نقد)
بررسی رابطه میان شخصیتهای پدر و پسر در فیلمنامه «نوجوانی»
نویسنده : محمد قربانی
روابط میان شخصیتها نه تنها موتور محرک روایت است، بلکه ...
کشمکش (نقد)
اهمیت زندگی روزمره و مفهوم مقاومت در فیلمنامه «هنوز اینجا هستم»
نویسنده : سیدآریا قریشی
اگر به صفحات معرفی هنوز اینجا هستم در پایگاههای ...
کشمکش (نقد)
مطالعه شخصیت در فیلمنامه «حقایق سخت»
نویسنده : اردوان وزیری
تجربه تماشای فیلم حقایق سخت(مایک لی 2024) از منظر سازوکار دا...
کشمکش (نقد)
عدم فهم دراماتیک داستان در فیلمنامه «یک ناشناخته کامل»
نویسنده : احسان آجورلو
فهم موسیقی به شدت وابسته درک درونی است. دقیقا برعکس داستان ی...
کشمکش (نقد)
تحلیل حادثه محرک برخی فیلمنامههای جشنواره چهلوسوم فجر
نویسنده : علی صفایی
تداوم توجه مخاطب در طول روایت نیازمند تمهیدهای مهمی است که ا...
کشمکش (نقد)
بررسی عناصر درام شرقی در فیلمنامه «چگونه قبل از مرگ مادربزرگ میلیونر شویم؟»
نویسنده : احسان آجورلو
بین جوانانی که به ارثیه آیندهشان دل&...
کشمکش (نقد)
فرم روایت و تقابلهای دوتایی در «تمام آنچه نور میپنداریم»
نویسنده : تکتم نوبخت
تمام آنچه نور میپنداریم به نویسندگی و کارگردانی ...
کشمکش (نقد)
مفهوم آزادی در فیلمنامه «سینگ سینگ»
نویسنده : اردوان وزیری
فیلم سینگ سینگ (Sing Sing) به کارگردانی گرگ کودار که بر اساس...
کشمکش (نقد)
آیا «گلادیاتور ۲» جانشین شایستهای برای قسمت اول است؟
نویسنده : آریا قریشی
«یک سرباز با اصالت رومی به عنوان یک گلادیاتور نا...
کشمکش (نقد)
جریان سیال روایت در فیلمنامه انیمیشن «جریان»
نویسنده : اردوان وزیری
انیمیشن جریان(Flow-2024) ساخته گینتس زیلبالودیس فیلم&z...
کشمکش (نقد)
«شرور»: پیش داستانی برای جادوگر شهر اُز
نویسنده : تکتم نوبخت
شرور روایت تازهای از داستان کلاسیک و فولکوریک جادوگر ش...
کشمکش (نقد)
درباره «شرور» که اقتباس در اقتباسی از جادوگر شهر اُز است
نویسنده : CREATIVE SCREENWRITING
شرور «داستان ناگفته» از جادوگر شهر اُز را به تصو...
نمایش بیشتر