سینمای جهان(نقد)

کشمکش (نقد)

تعلیق و اضطراب در فیلمنامه «دراپ»

نویسنده : اردوان وزیری
کریستوفر لندون فیلمنامه‌نویس،کارگردان و تهیه‌کننده...
کشمکش (نقد)

نگاهی به فیلمنامه «مامان بزرگ‌ها» با محوریت روابط بین شخصیت‌ها

نویسنده : حسین جوانی
 مامان بزرگ‌ها به کارگردانی استیون شباسکی و نویسند...
کشمکش (نقد)

نسبت مقدمه‌چینی و منحنی شخصیت در «درس‌های پنگوئن»

نویسنده : محمد قربانی
مقدمه‌چینی در فیلمنامه پایه‌گذار منطق تحولات درام ...
کشمکش (نقد)

روایت کارآگاهی در فیلمنامه «کیف سیاه»

نویسنده : سیدآریا قریشی
روایت‌کردن داستانی پیرامون توطئه‌های کلانِ بین&zwn...
کشمکش (نقد)

کاربرد جامپ کات در روایت فیلم «دوست‌داشتنی»

نویسنده : اردوان وزیری
در جیبم ستاره‌ای است که آن را رازی می‌یابم، آن&...
کشمکش (نقد)

بررسی معیارهای توجیه‌پذیری برداشت بلند در فیلمنامه «نوجوانی»

نویسنده : پویا هاشم‌پور
تکنیک برداشت بلند یا لانگ‌تیک (One-Take) در سینمای مدرن...
کشمکش (نقد)

نگاهی به فیلمنامه «میکی ۱۷» از منظر روایت داستان و شکل انتقال محتوا

نویسنده : حسین جوانی
همان همیشگی یک کارگر قابل تعویض (یا کارگر یک‌بار مصر...
کشمکش (نقد)

نگاهی به فیلمنامه سریال «نوجوانی»

نویسنده : creativescreenwriting
سریال نوجوانی ادعانامه‌ای نگران‌کننده و به‌مو...
کشمکش (نقد)

بررسی رابطه میان شخصیت‌های پدر و پسر در فیلمنامه‌ «نوجوانی»

نویسنده : محمد قربانی
روابط میان شخصیت‌ها نه تنها موتور محرک روایت است، بلکه ...
کشمکش (نقد)

اهمیت زندگی روزمره و مفهوم مقاومت در فیلمنامه «هنوز این‌جا هستم»

نویسنده : سیدآریا قریشی
اگر به صفحات معرفی هنوز این‌جا هستم در پایگاه‌های ...
کشمکش (نقد)

مطالعه شخصیت در فیلمنامه «حقایق سخت»

نویسنده : اردوان وزیری
تجربه تماشای فیلم حقایق سخت(مایک لی 2024) از منظر سازوکار دا...
کشمکش (نقد)

عدم فهم دراماتیک داستان در فیلمنامه «یک ناشناخته کامل»

نویسنده : احسان آجورلو
فهم موسیقی به شدت وابسته درک درونی است. دقیقا برعکس داستان ی...
کشمکش (نقد)

تحلیل حادثه محرک برخی فیلمنامه‌های جشنواره چهل‌وسوم فجر

نویسنده : علی صفایی
تداوم توجه مخاطب در طول روایت نیازمند تمهیدهای مهمی است که ا...
کشمکش (نقد)

بررسی عناصر درام شرقی در فیلمنامه «چگونه قبل از مرگ مادربزرگ میلیونر شویم؟»

نویسنده : احسان آجورلو
بین جوانانی که به ارثیه آینده‌‌‌‌شان دل&...
کشمکش (نقد)

فرم روایت و تقابل‌های دوتایی در «تمام آن‌چه نور می‌پنداریم»

نویسنده : تکتم نوبخت
تمام آن‌چه نور می‌پنداریم به نویسندگی و کارگردانی ...
کشمکش (نقد)

مفهوم آزادی در فیلمنامه «سینگ سینگ»

نویسنده : اردوان وزیری
فیلم سینگ سینگ (Sing Sing) به کارگردانی گرگ کودار که بر اساس...
کشمکش (نقد)

آیا «گلادیاتور ۲» جانشین شایسته‌ای برای قسمت اول است؟

نویسنده : آریا قریشی
«یک سرباز با اصالت رومی به ‌عنوان یک گلادیاتور نا...
کشمکش (نقد)

جریان سیال روایت در  فیلمنامه انیمیشن «جریان»

نویسنده : اردوان وزیری
انیمیشن جریان(Flow-2024)  ساخته گینتس زیلبالودیس فیلم&z...
کشمکش (نقد)

«شرور»: پیش داستانی برای جادوگر شهر اُز

نویسنده : تکتم نوبخت
شرور روایت تازه‌ای از داستان کلاسیک و فولکوریک جادوگر ش...
کشمکش (نقد)

درباره «شرور» که اقتباس در اقتباسی از جادوگر شهر اُز است

نویسنده : CREATIVE SCREENWRITING
شرور «داستان ناگفته» از جادوگر شهر اُز را به تصو...