سینمای جهان(نقد)

کشمکش (نقد)

دویدن آبرنگ فرهنگ ژاپنی در شبکه نمایش خانگی

نویسنده : احسان آجورلو
فیلم‌های سامورایی چگونه محبوبیت خاص خود را پیدا کرده&zw...
کشمکش (نقد)

نقد انگیزه‌مندی قهرمان در فیلمنامه «گردبادها»

نویسنده : محمد قربانی
شخصیت‌پردازی کیت به عنوان قهرمان فیلمنامه گردباها از هم...
کشمکش (نقد)

سایکودرام و کاتارسیس در فیلمنامه «گوست‌لایت»

نویسنده : اردوان وزیری
تاریخچه پژوهش‌های علمی و عملی در خصوص تأثیر شفابخش سایک...
کشمکش (نقد)

کارکرد نمادین عناصردر روایت «تلما»

نویسنده : تکتم نوبخت
فیلم تلما به نویسندگی و کارگردانی جاش مارگولین، اولین فیلم ب...
کشمکش (نقد)

بررسي ساختار داستاني «موتورسواران»

نویسنده : تکتم نوبخت
مبناي روايت فيلم تازه جف نيكولز، موتورسواران، خرده‌فرهن...
کشمکش (نقد)

مفهوم اضطراب از دید سورن کیرکگور، در فیلمنامه «درون و بیرون2»

نویسنده : احسان آجورلو
قسمت دوم انیمیشن درون و بیرون مانند قسمت اول یک انیمیشن بزرگ...
کشمکش (نقد)

بررسی عنصر قهرمان جمعی در فیلمنامه «موتورسواران»

نویسنده : پویا‌ هاشم‌پور
فیلمنامه‌ای را که جف نیکولز برای جدیدترین ساخته سینمایی...
کشمکش (نقد)

عنصر ابهام در فیلمنامه «صدای زنگ»

نویسنده : اردوان وزیری
چرا گره گوار سامسا در مسخ «یک روز صبح، همین که از خواب...
کشمکش (نقد)

اهمیت داستان و شخصیت در ساختن اسپین آف برای «جاده خشم: مکس دیوانه»

نویسنده : تکتم نوبخت
مکس دیوانه: جاده خشم فیلم مهمی است. چرا فیلم مهمی است؟ دلایل...
کشمکش (نقد)

آشفتگی شِبه‌ژانری در فیلمنامه «هیت‌من»

نویسنده : اردوان وزیری
در یک خیابان آرام و دل‌پذیر، در یک محله آرام و دل‌...
کشمکش (نقد)

نقد کلیشه‌های ژانری در فیلمنامه «وزارت جنگ ناجوانمردانه»

نویسنده : محمد قربانی
قراردادهای ژانری می‌توانند فردیت نویسنده را تحت تأثیر ق...
کشمکش (نقد)

نگاهی به شخصیت‌های انیمه «پسر و مرغ ماهی‌خوار»

نویسنده : احسان آجورلو
پسر و مرغ ماهی‌خوار نام رمانی نوشته گنزابورو یوشینو در ...
کشمکش (نقد)

طبیعت و محیط زیست در روایت فیلمنامه «شر وجود ندارد»

نویسنده : اردوان وزیری
آب را گل نکنیم در فرودست انگار کفتری می‌خورد آب ...
کشمکش (نقد)

بازآفرینی الگوهای روایت و موتیف‌های میازاکی در «پسر و مرغ ماهی‌خوار»

نویسنده : تکتم نوبخت
هایائو میازاکی در طول سال‌ها به نظام فکری مشخصی رسیده ک...
کشمکش (نقد)

بررسی عنصر پیش درآمد در فیلمنامه «وانکا»

نویسنده : پویا هاشم‌پور
واژه‌ پیش‌درآمد را در سینما معمولاً در سال‌ها...
کشمکش (نقد)

نگاهی به فیلمنامه فیلم «تلماسه2»

نویسنده : عباس نصراللهی
گذشته یا آینده...   اقتباس دنی ویلنوو از رمان مشه...
کشمکش (نقد)

بررسی الگوی سفر قهرمان در فیلمنامه «تلماسه۲»

نویسنده : پویا هاشم‌پور
الگوی سفر یک قهرمان برگزیده الگویی است که از دیرباز تا کنون ...
کشمکش (نقد)

رئالیسم و تمثیل در فیلمنامه «اتاق معلمان»

نویسنده : اردوان وزیری
خاطرات دوران مدرسه کمابیش تا آخر عمر در ذهن و روان هر کسی با...
کشمکش (نقد)

بررسی یک ساختار دراماتیک در فیلمنامه «طعم چیزها»

نویسنده : احسان آجورلو
درام‌های بزرگ حاوی کنش‌ها و موقعیت‌های بزرگ ه...
کشمکش (نقد)

ساختار و محتوا در فیلمنامه «روی علف‌های خشک»

نویسنده : احسان آجورلو
فیلم‌های نوری بیلگه جیلان و داستان‌های اودیسه&zwnj...