ورود به سایت
صفحه اصلی
اخبار
سینمای ایران
سرمقاله
پیش درآمد
روايت
اکران
کشمکش (نقد)
از زبان فیلمنامه نویس
فیلمنامه کوتاه
رو در رو
معرفی کتاب
بن مایه
صحنه کوچک
سینما/ادبیات
نقطه دید
به یاد
سینمای جهان
سیناپس
کشمکش (نقد)
از زبان فیلمنامه نویس
کارگاه فیلمنامه
مکاشفات
بن مایه
نقطه دید
تجربه های پراکنده
سینما/ادبیات
به یاد
پرونده
فیلمنامه
دراماتورژی فیلمنامه
آرشیو شمارگان
تماس با ما
شناسنامه
قوانین و مقررات
جستجو
جستجو
سینمای جهان
/
کشمکش (نقد)
سینمای جهان(نقد)
کشمکش (نقد)
درباره ویژگیهای زیباشناختی هالیوودی در فیلمنامه «خانواده فیبلمن»
نویسنده : عباس نصراللهی
هالیوود همواره (اگر نگوییم مهمترین) یکی از مهمتر...
کشمکش (نقد)
پیرنگ و خردهپیرنگ در فیلم «آرژانتین، 1985»
نویسنده : تکتم نوبخت
در آرژانتین، 1985، برای «خونتای نظامی» یا «...
کشمکش (نقد)
مطالعه تطبیقی رمان و فیلمنامه «تانگوی شیطان»
نویسنده : پیام رنجبران
عنوان رمان: تانگوی شیطان نویسنده: لسلو کراسناهورکایی س...
کشمکش (نقد)
نقش ایمان و طبیعت در فیلمنامه «رهاسازی»
نویسنده : اردوان وزیری
کوین مکدونالد، فیلمساز اسکاتلندی، در مستند درخشا...
کشمکش (نقد)
موقعیتها و انتخابهای روزمره فلسفی در فیلمنامه «خانواده فیبلمن»
نویسنده : احسان آجورلو
درست است که فیلم استدلال فلسفی نمیآورد، اما میتو...
کشمکش (نقد)
طرح داستانی احمقانه در فیلمنامه «مرگ برای یک دلار»
نویسنده : اردوان وزیری
در حوزه نقد ادبی، طرح داستانی احمقانه (idiot plot) به روایت&...
کشمکش (نقد)
درباره خلق لحظات در فیلمنامه «در جبهه غرب خبری نیست»
نویسنده : حسین جوانی
خلق لحظهای خاص که از پسِ پرداختن به جزئیات یا پی...
کشمکش (نقد)
پرهیز از خلق هیجان در فیلمنامه «پرستار خوب»
نویسنده : اردوان وزیری
توبیاس لیندهولم، کارگردان و فیلمنامهنویس دانمارکی (یک ...
کشمکش (نقد)
مستندنگاری و گزارش در ساختار «سیزده زندگی»
نویسنده : تکتم نوبخت
فیلم سیزده زندگی بر اساس یک داستان واقعی است؛ عملیات نجات یک...
کشمکش (نقد)
فقدان عناصر فانتزی در داستان «خانم هریس به پاریس میرود»
نویسنده : تکتم نوبخت
خانم هریس به پاریس میرود داستان خدمتکاری است انگ...
کشمکش (نقد)
عشق و فانتزی در روایت فیلمنامه «سههزار سال اشتیاق»
نویسنده : اردوان وزیری
سینمای جهان چند سالی است در واکنش به بحرانهای سیاسی- ا...
کشمکش (نقد)
مطالعه تطبیقی رمان و فیلمنامه «جایی برای پیرمردها نیست»
نویسنده : پیام رنجبران
رمان: جایی برای پیرمردها نیست (2005) نویسنده: کورمک (کارم...
کشمکش (نقد)
شکل گسترش داستان در سریال «پیشنهاد»
نویسنده : حسین جوانی
نامِ مایکل تالکین اولین بار با اقتباسی که از روی کتابی نوشته...
کشمکش (نقد)
درباره «تصمیم جدایی»
نویسنده : تکتم نوبخت
در تصمیم جدایی پارک چان ووک همان سیاق روایی همیشگیاش ر...
کشمکش (نقد)
مقایسه ایده و مضمون در «گردابِ» نوئه با «عشقِ» هانکه
نویسنده : تکتم نوبخت
مقایسه فیلم تازه گاسپار نوئه، گرداب با عشق ساخته میشاییل &zw...
کشمکش (نقد)
درباره زمانها در فیلمنامه فیلم «الویس»
نویسنده : عباس نصراللهی
فیلمهایی که درباره زندگینامه انسانهای معرو...
کشمکش (نقد)
آنومی استعارههای نامفهوم در فیلمنامه «جنایات آینده»
نویسنده : اردوان وزیری
در جایی از فیلم، کاپریس، کاراکتر لئا سیدو، به طرف مقابلش می&...
کشمکش (نقد)
ایده چندجهانی در فیلمنامه «همهچیز همهجا بهیکباره»
نویسنده : مسعود مشایخی
ایده چندجهانی در همهچیز همهجا بهیکبا...
کشمکش (نقد)
تشبیه و استعاره هستیشناسانه در درونمایه «بعد از یانگ»
نویسنده : تکتم نوبخت
بعد از یانگ داستان یک خانواده است. نه یک خانواده معمولی. خان...
کشمکش (نقد)
واقعگرایی اجتماعی در فیلمنامه «دلال»
نویسنده : اردوان وزیری
داستان فیلم دلال اثر جدید هیروکازو کوره-ادا، فیلم&zwnj...
نمایش بیشتر