ورود به سایت
صفحه اصلی
اخبار
سینمای ایران
سرمقاله
پیش درآمد
روايت
اکران
کشمکش (نقد)
از زبان فیلمنامه نویس
فیلمنامه کوتاه
رو در رو
معرفی کتاب
بن مایه
صحنه کوچک
سینما/ادبیات
نقطه دید
به یاد
سینمای جهان
سیناپس
کشمکش (نقد)
از زبان فیلمنامه نویس
کارگاه فیلمنامه
مکاشفات
بن مایه
نقطه دید
تجربه های پراکنده
سینما/ادبیات
به یاد
پرونده
فیلمنامه
دراماتورژی فیلمنامه
آرشیو شمارگان
تماس با ما
شناسنامه
قوانین و مقررات
جستجو
جستجو
سینمای جهان
/
کشمکش (نقد)
سینمای جهان(نقد)
کشمکش (نقد)
روایت متوالی در فیلمنامه «گزارش فرانسوی»
نویسنده : عباس نصراللهی
وس اندرسون، حالا و پس از ساخت چند فیلم که از لحاظ فضا، روایت...
کشمکش (نقد)
درباره واقعیت و حقیقت در سریال قاتلان باغچه
نویسنده : حسین جوانی
واقعیت و حقیقت «بر اساس داستان واقعی». وقتی ب...
کشمکش (نقد)
گناهان کبیره در روایت فیلم «کوچه کابوس»
نویسنده : اردوان وزیری
مگر نه اینکه هیولا جز ترکیبی از اجزای موجودات واقعی چی...
کشمکش (نقد)
واگرایی ساختار داستان و شخصیت در «کیمی»
نویسنده : تکتم نوبخت
ساختار حوادث و ساختار شخصیت آینه تمامنمای یکدیگرند. به...
کشمکش (نقد)
نگاهی به الگوهای شرح و بسط پیرنگ در فیلمنامه «ریکاردو بودن»
نویسنده : عباس نصراللهی
آرون سورکین از همان ابتدای راه فیلمنامهنویسی و فیلم&zw...
کشمکش (نقد)
دامنه تأویلپذیری در یک اقتباس؛ تراژدی مکبث
نویسنده : تکتم نوبخت
مسئله اقتباس نمایشنامه مکبث به زبان سینما در دور شدن از ضربا...
کشمکش (نقد)
مفهوم رنج، بخشش و رستگاری در فیلمنامه «جرم»
نویسنده : اردوان وزیری
فران کرانز کارگردان فیلم جرم (Mass) در اولین اثر سینمایی خود...
کشمکش (نقد)
ویژگیهای پیرنگ تنبیه و پیوندش با ایده ناظر فیلمنامه «عبور»
نویسنده : عباس نصراللهی
مناقشه بر سر زندگی سیاهپوستان در آمریکا (و البته دیگر ...
کشمکش (نقد)
درباره نقش طنز سیاسی در فیلمنامه «بالا را نگاه نکن»
نویسنده : مسعود مشایخیراد
تازهترین فیلم آدام مککی، بالا را نگاه نکن، ...
کشمکش (نقد)
ساختار روایی فیلم «بجنب بجنب» بر اساس منطق مکالمه باختین
نویسنده : تکتم نوبخت
در منطق مکالمه باختین با تأکید بر مؤلفه «دیگری» ...
کشمکش (نقد)
اصول سورئالیسم در روایت فیلم «خاطرات»
نویسنده : اردوان وزیری
آندره برتون در مانیفست اول سورئالیسم که در 1924 منتشر شد، تح...
کشمکش (نقد)
کشمکشها چگونه در فیلمنامه مینی سریال «خدمتکار» درام را خلق میکنند؟
نویسنده : عباس نصراللهی
موضوعاتی از قبیل زنان تنها، زنان مورد آزار قرارگرفته و زنانی...
کشمکش (نقد)
رابطه بینامتنی ارجاعات سینمایی «بلفاست» با پیرنگ
نویسنده : تکتم نوبخت
ایرلند شمالی، بلفاست، ۱۹۶۹؛ درحالیکه تمام ...
کشمکش (نقد)
بدگمانی و بیاعتمادی در روایت فیلمنامه «صخرهنوردها»
نویسنده : اردوان وزیری
صخرهنوردها به کارگردانی ژانگ ییمو که در ابتدا و مراحل ...
کشمکش (نقد)
نگاهی به ویژگیهای ژانر در فیلمنامه «هنری پیر»
نویسنده : عباس نصراللهی
ظاهراً سالهاست که سنت وسترنسازی و پرداختن به داس...
کشمکش (نقد)
نگاهی به سریال «افعی»؛ گسترش داستان در رفت و برگشتهای زمانی
نویسنده : تکتم نوبخت
افعی بر اساس یک روایت واقعی ساخته شده و داستان مردی به...
کشمکش (نقد)
واکاوی شخصیت یک قاتل زنجیرهای
نویسنده : دورین لینسکی
درام جنایی افعی، ساخته بیبیسی، کاوشی هوشمندانه د...
کشمکش (نقد)
تم استقامت و پایداری در فیلمنامه «شاه ریچارد»
نویسنده : اردوان وزیری
فیلم شاه ریچارد ساخته رینالدو مارکوس گرین که بر اساس یک داست...
کشمکش (نقد)
نگاهی به سریال «بازی مرکب»
نویسنده : حسین جوانی
بازی مرکب با توضیح در مورد یک بازی سنتیِ رایج میانِ کودکان ک...
کشمکش (نقد)
وارونگی موقعیت و سطوح کشمکش در «فرار از موگادیشو»
نویسنده : تکتم نوبخت
فرار از موگادیشو یک خط داستانی دارد. موقعیتمحور است، ش...
نمایش بیشتر